• fruhgan

Guld eller vitguld- hur tänker ni?

Jag och mannen tittade på ringar utan förutbestämda ideér utan ville vara öppna för allt och det slutade med ringar i titan. Mannens ring har en grövre, gråare och slipad och mörkare yta medan mina ringar är blanka.
    Vi köpte de ringar vi tyckte var snyggast, våra drömringar
    De är helt enkelt de finaste ringarna vi någonsin sett.
    Ringarna är bekväma och lätta (väger nästan ingenting, vilket jag gillar - jag har aldrig tyckt om tunga smycken,speciellt inte tunga ringar), tåliga mot repor (alla metaller repas men titan repas mindre än guld) och de är bra om man är allergisk dvs titan är allergivänligt.
    Men alla dessa argument för eller mot en viss metall spelar egentligen ingen roll, man kan argumentera och lyfta fram fördelar och nackdelar i det oändliga men det viktigaste är vad ni själva tycker om. Kolla runt ordentligt och väl sedan era drömringar om ni har råd och har ni inte råd med exakt de ringar ni vill ha så får ni välja  era ringar utifrån plånboken.

• fruhgan
    s83 skrev 2011-09-07 09:10:05 följande:
    Jag har för det mesta rött guld och har köpt förlovningsring i vitt guld. Tycker ni att det spelat någon roll?
    Spelar absolut ingen roll om du frågar mig. Jag har titanringar (vitgråmetall) men jag blandar friskt med andra smycken i rött guld eller silver eller vad jag nu vill ha just den dagen
Svar på tråden Guld eller vitguld- hur tänker ni?