Inlägg från: Fröken Emma |Visa alla inlägg
  • Fröken Emma

Ta med 3 månaders bebis till vigseln??(ej barn på bröllopet)

knepigt...
    Jag förstår barnlösa par väljer barnfritt på bröllop...och då brukar undantaget vara helammande barn.

Som flerbarns mamma har jag svårt att förstå att andre par med barn väljer barnfritt. Men det är min åsikt.

Har man inte blivit bjuden till festen så tycker JAG att det inte är ok att ta med barn till kyrkan. oavsett ålder.
    Speciellt om barn inte är välkomna på festen.
    Har man en sådan text i inbjuden så vill man inte för en sekund att fokus från gästerna ska vara på nån annan än brudparet.

• Fröken Emma

Vi har barn, och vi älskar ALLa barn. Vi har anpassat både vigsel utomhus och fest, utomhus, för att barnen ska ha så kul det bara går. Vi ska ha såpbubbletävling presic innan vigseln och till festen har dom ett eget bord med kriter o köret att måla på duken me minhamburgare o annat spännande som gör maten extra god.

. Det kommer vara ca 10 barn under 10år som kommer. Vi har lekledare och 2 barnpassare med till kvällen. Som även ska i största mån ta hand om nattning och övervakning. Dom barn som klarar av det kommer få sova i sovsal. Ikl dom som är över 10 om dom vill.

Är helt säker på att det kommer bli en fotbollsturnering eller liknande mellan barn o vuxna efter middagen. <3

Men så här är vi. gillar inte strama punktmarkerande tillstälningar.

Svar på tråden Ta med 3 månaders bebis till vigseln??(ej barn på bröllopet)