Inlägg från: Silketuss |Visa alla inlägg
  • Silketuss

Ta med 3 månaders bebis till vigseln??(ej barn på bröllopet)

Kattpoet skriver klokt. Men gå efter din magkänsla, om du tror att du riskerar din vänskap med bruden, om din lille son gör ljud i kyrkan, kanske det är bättre med en barnvakt, antingen som finns utanför, eller hemma hos er. Present skulle jag inte ge, eftersom de undanbett sig det. Man kan aldrig veta hur känslig bruden är, så om man värderar vänskapen högt, är det nog säkrare att inte ta med barnet in i kyrkan. Hur man ser på barn är väldigt olika, tex tror jag att de som inte har barn är mindre toleranta än de som har barn. Men det är ingen regel, utan en generalisering. 

• Silketuss

Aniara4, hur menar du att man märker i förväg att ett barn är på väg att börja skrika på allvar? Jag har haft småbarn i flera omgångar, men jag tycker inte att jag vet förrän efteråt hur mycket de kommer låta, så jag blev lite nyfiken där-

• Silketuss

Jisses, jag hade nog inte klarat av att se på barn på det sättet, faktiskt. Barn är barn, inte ett ting med problem som behöver åtgärdas. Enligt min uppfattning, alltså. Men så gillar jag barn också!

• Silketuss
    Aniara4 skrev 2011-08-13 22:12:29 följande:
    Jag menar att man märker skillnad på om det är nöjdhetsljud eller missnöjdhetsljud. Missnöjdhetsljud medför risk för ökad ljudnivå om inte problemet omedelbart kan åtgärdas.
    Tycker bara att du beskriver ett litet barn väldigt kliniskt, som ett ting, men det är min tolkning. Vi är alla olika, jag skrev att jag gillar barn, skulle inte alls störas av att det lät i kyrkan. Andra störs mer, och då får det väl vara så. Jag skulle önska att du kunde sluta skriva om att mörda barn, för det är verkligen inte trevligt.  Ursäkta om jag är närgången, men jag tror att du inte har barn? För den som har barn, är det iaf väldigt obehagligt och olustigt att läsa om sådant. Jag hade trott att alla blev lika illa berörda av sådant?
  • Silketuss

Oavsett, blir jag väldigt illa berörd! Som mamma till ett barn som varit väldigt nära att dö, är jag kanske överkänslig, men jag tror att jag talar för majoriteten av mammor och pappor, när jag skriver att det är minst sagt otrevligt att läsa om sånt. Det är inte något som man skämtar om. Du har ju i flera inlägg skrivit om det, men jag hittar inga andra inlägg. Jag ber dig att inte skriva om det mer, eftersom åtminstone jag tar illa upp. Av respekt för trådstartaren, borde vi väl hålla oss mer till ämnet, ist för att ta över tråden? Jag vet att jag är medskyldig till att vi hamnade här, eftersom jag frågade hur man kan veta att ett barn ska skrika länge, redan innan, bland annat. 

• Silketuss
    Lissie84 skrev 2011-08-13 22:39:56 följande:
    Suck vad den här debatten börjar spåra ut,

Aniara4 jag håller med dig totalt, tycket det är synd när folk medvetet missförstår vad du skriver... sen att folk inte heller förstår sarkasm är olyckligt. 
    Antar att det är mig du syftar på? Jag är nog lite för gammal för att förstå det roliga eller sarkastiska i att skriva att man kommer mörda barn, så om det är på den här låga nivån tråden ska ligga, är det lika bra att jag lämnar den. Det är synd om ts att hennes tråd blev kapad och fylld med otrevliga inlägg. Jag ber om ursäkt för min del i det hela! Det är lite underligt att det kan vara ok att man skriver så, men men.
  • Silketuss

Det förvånar mig inte alls. Ett litet nyfött barn kan lätta upp stämningen väldigt mycket, och det är få som skulle störa sig på om den lille eller lilla inte är tyst hela tiden. Det är ju en bebis! Jag tom önskar att vi hade turen att få ha fler barn än våra egna på vårt bröllop, men tyvärr finns det inga bland gästerna. 

Svar på tråden Ta med 3 månaders bebis till vigseln??(ej barn på bröllopet)