• Erika83

Festlokal i Kristianstad?

Jag söker en festlokal i Kristianstad/Åhus/Vä- trakten, eller gärna i Österslövstrakten. Den ska rymma 60 pers. Jag vill ha en lokal där jag kan fixa mat o dryck själv, med gott om plats för dans, gärna lite rustik känsla (typ lada, stenhus). Den får gärna ligga lite avskilt. Och helst inte för dyrt...  Det ska vara tillåtet att servera alkohol. Bröllopet kommer troligtvis att stå i maj månad.

Eller om någon har tips på något mysigt ställe som serverar mat men som inte är så himla dyrt (max 30 000 kr).

//Erika

• Svar på tråden Festlokal i Kristianstad?
  • AnnaJacob

Då måste jag ju bara tipsa om segelselskapets festlokal i Åhus! Den är hur fin som helst, och ligger ju precis vid småbåtshamnen. Jag har ingen aning om vad det kostar att hyra den, men kontakta selgelselskapet, så får du svar! =)

• AnnaJacob

Förresten, Lions har en festlokal vid torget i Åhus. Jag har ingen aninig om hur den ser ut, men jag vet iallafall att där finns en...=)

• Erika83
    AnnaJacob skrev 2011-08-13 17:18:25 följande:

Förresten, Lions har en festlokal vid torget i Åhus. Jag har ingen aninig om hur den ser ut, men jag vet iallafall att där finns en...=)

Tack för tipsen! Skrattande
    Har du någon aning om ifall det finns kök o dyl. i lokalen som segelsällskapet har?
  • AnnaJacob

De har både kök och servise, men det bästa är ju om du ringer till dem och får komma ut och titta. Eller åk ut dit en solig lördag, för då brukar det vimla av båtägare.
    Min far var väldigt aktiv i segelselskapet när han levde, och han hade tillgång till huset, så det är säkert fler medlemmar som har.

• Erika83
    AnnaJacob skrev 2011-08-13 17:46:05 följande:

De har både kök och servise, men det bästa är ju om du ringer till dem och får komma ut och titta. Eller åk ut dit en solig lördag, för då brukar det vimla av båtägare.
    Min far var väldigt aktiv i segelselskapet när han levde, och han hade tillgång till huset, så det är säkert fler medlemmar som har.

Ok, tack! Glad

Har kollat på hemsidan nu. Lite dyrt bara. 5000 kr för bara lokalen. Förvånad 

Kom gärna med fler förslag om du har... Cool
  • AnnaJacob

Oj, tycker du att det är dyrt!?!?!?
    Jag tycker att det låter sjukt billigt!

vad har du för budget?

• Erika83
    AnnaJacob skrev 2011-08-13 18:47:49 följande:
    Oj, tycker du att det är dyrt!?!?!?
    Jag tycker att det låter sjukt billigt!

vad har du för budget?
    Tycker det är dyrt för bara lokal. Har kollat på något annat ställe och dem har varit mycket billigare. Lokalen ska helst inte kosta mer än max 4000kr. Sen ska man ju ha en massa mat, dryck, dekorationer o dyl. med. Vi är inte beredda att lägga så mycket krut på just lokal...
  • AnnaJacob

Ok, jag tyckte annars att det lät väldigt billigt för den lokalen. Den ligger ju hur finr som helst och är jättemysig. Vi betalar nästan 30 000 kr för vår lokal. Så jag tyckte att 5000 kr lät billigt! =)

Men det finns säkert nån bygdegård som inte kostar så mycket!

• Erika83
    AnnaJacob skrev 2011-08-13 19:04:28 följande:

Ok, jag tyckte annars att det lät väldigt billigt för den lokalen. Den ligger ju hur finr som helst och är jättemysig. Vi betalar nästan 30 000 kr för vår lokal. Så jag tyckte att 5000 kr lät billigt! =)

Men det finns säkert nån bygdegård som inte kostar så mycket!

30 000 kr, men då måste väl mat o dryck o allt sånt ingå? Vi vill ju helst fixa maten själva, blivande svärmor är kock o gastronom. Skrattande  Var kanske inte så dyrt med 5000kr men mer än jag väntat mig bara. Ska ju hinna spara ihop pengar tills dess med. Cool
    Var ska ni vara, om jag får fråga.
  • AnnaJacob

Nej, 30 000 kr är bara för lokal, ingår inget annat

Svar på tråden Festlokal i Kristianstad?