• Erika83

Festlokal i Kristianstad?

Jag söker en festlokal i Kristianstad/Åhus/Vä- trakten, eller gärna i Österslövstrakten. Den ska rymma 60 pers. Jag vill ha en lokal där jag kan fixa mat o dryck själv, med gott om plats för dans, gärna lite rustik känsla (typ lada, stenhus). Den får gärna ligga lite avskilt. Och helst inte för dyrt...  Det ska vara tillåtet att servera alkohol. Bröllopet kommer troligtvis att stå i maj månad.

Eller om någon har tips på något mysigt ställe som serverar mat men som inte är så himla dyrt (max 30 000 kr).

//Erika

• Svar på tråden Festlokal i Kristianstad?
  • Erika83
    hannahsofia skrev 2011-08-14 11:28:45 följande:
    hej och grattis :)

mina vänner hade sin bröllopsfest i en lokal på ällingavägen som hyrdes ut via nåt handikappsällskap eller liknande... attans att jag inte kommer på vad den heter! annars vet jag att man kan hyra sommarlust som är folkets park men dit får man inte ha med mat. och lite utanför finns en jättefin lokal där några andra vänner hade sin fest men attans vad mitt minne är som ett såll! jag ska kolla upp det lite nogrrannare så återkommer jag :)
    Hej och tack! Skrattande 

Tack för hjälpen. Ja du får gärna kolla upp det lite mer och höra av dig igen, vore jättesnällt!
  • Erika83
    AnnaJacob skrev 2011-08-14 12:02:47 följande:
    Jag satt och tittade lite på nätet och hittade dessa ställerna:
    www.brunnen.nu/Valkommen.html
    www.villands.info/Villands.htm
    www.humletorkan.com/index1.htm

Ingen aning om priser och sånt, men du kan ju kolla på dem! =)

Tack! Har kollat på "villands" och det rätt ok ut,krävs lite jobb med dekorationer men kan nog bli fint.
    Dem andra ställena ligger för långt ifrån vigselplatsen (som nästan är bestämd). 
    Men tacksam för alla tips ändå! {#emotions_dlg.flower}

• hannahsofia

jo det finns en idrottlokal ganska så centralt också som också är väldigt fin! frågan är vad katten den hette... återkommer;)

• hannahsofia

funkar inte att klippa in länken men googlar du bara kristianstad bois så får du fram deras sida och där finns en fin klubblokal där jag varit på julfest :)  

• Erika83

Tack tack!
    Ska kolla upp detta. Glad

• polkapinne

Perfekt tråd. Jag letar också lokal i Kristianstad just nu. Har funderat på Bäckaskogs slott och T-baren. Men de där länkarna måste jag kolla upp:)

AnnaJacob skrev 2011-08-14 08:53:36 följande:

Vad härligt att ni äntligen har f'örlovat er!
    Har ni tänkt ha kyrkobröllop? =)

Vi har varit tillsammans i 6,5 år och Jacob friade till mig på juldagen. Vi hade länge pratat om att gifta oss, men jag blev överraskad...=) Så han gick ner på knä i snön och fiade, vi ska gifta oss utomhus på samma plats som han friade på!

Hur friade din?

Jacob är dansk, så därför vi ska gifta oss där..=)

Min sambo är också dansk. Men jag trodde inte vi kunde gifta oss i danmark. Nu har jag inte följt med alls men innan fick man ju inte gifta sig i danmark som "utlänning" pga av lagstiftningen, vad säger den nu?
  • AnnaJacob
    polkapinne skrev 2011-08-14 15:17:30 följande:
    Perfekt tråd. Jag letar också lokal i Kristianstad just nu. Har funderat på Bäckaskogs slott och T-baren. Men de där länkarna måste jag kolla upp:)Min sambo är också dansk. Men jag trodde inte vi kunde gifta oss i danmark. Nu har jag inte följt med alls men innan fick man ju inte gifta sig i danmark som "utlänning" pga av lagstiftningen, vad säger den nu?
    Gud vilka bra ställen att ha festen på! Men TS vill ha ett billigt ställe, så för hennes del är det nog över budget, Men tänk vad coolt att ha det på t-baren.

Jag ska inte säga förmycket nu, men jag är ganska säker på att den lagstifningen bara gäller om man kommer från ett land utanför eu. Men jag ska ta reda på detta med en gång! Jag pluggar juristlinjen på köpenhamns universitet, så jag får höra med en professor i familjerätt! =)
  • anna1205

Jag var nyligen på ett bröllop på Näsby gård, verkligen fint tyckte jag. Vi var 70 personer på det bröllopet och det var gott om plats. Jag hade själv aldrig hört talas om det men det var väldigt fint. En gammal lada som var moderniserad. Bla nya fräscha toaletter. Lycka till!

Svar på tråden Festlokal i Kristianstad?