Bara bjuda en i ett par!
Hej på er brudar! ;)
Vet inte riktigt varför jag tvunget ska skriva detta inlägg, för jag vet ungefär hur många kommer att svara, samt att jag redan har bestämt mig för hur jag ska göra, men jag skriver ändå, för debattens skull inte minst:
Jag är mycket medveten om att etikettsreglerna säger NONONO till att bara bjuda ena parten i ett par, då detta anses mycket oartigt. Men som ni säkert alla vet så ÄR det begränsade platser på ett bröllop, vi har dragit vår gräns vid ca 80 gäster, och då KAN inte alla mina gamla tjejkompisar OCH deras respektive följa med.
Därför har jag tänkt att bjuda mina tjejkompisar mer som "tjejgäng", eftersom jag knappt ens har träffat några av deras respektive, och inte känner att jag vill ha med dem på bröllopet. Är det någon mer som tänker/ska göra så här?
Mitt argument för det hela är väl i princip att även om etikettsreglerna inte tillåter detta (förutom om relationen i fråga är väldigt "ny") så ser jag det som att antingen så bjuder jag bara tjejerna, och om då någon blir ledsen för att inte killen får följa med så får de helt enkelt tacka nej. Det andra alternativet är helt enkelt att inte bjuda tjejerna ALLS, vilket helt säkert kommer göra dem ledsna. Etikettsregler är väl ändå till för att det ska bli trevligt, inte förbjuda vissa saker som man själv innerst inne känner är rätt beslut?
Vad tycker NI?
/Emma