Umebrudar 2011/12
Hejsan!
Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!
Hejsan!
Det här är tråden för alla i Umeå med omnejd som planerar bröllop nu under hösten 2011 eller under 2012! Följ med och dela tips, idéer och tankar om er stora (eller lilla) dag!
- höstlöv, 1 oktober 2011. Vigsel: Rådhuset och bröllopsmiddag med närmsta familjen. Fest: för vänner några veckor senare i vår kvarterslokal.
- Marimekko86, 29:e oktober 2011. Vigsel: Umeå stadskyrka. Bröllopsmiddag/fest: Fabriken
- keelizah, förmodligen vinter 2012
- chabar 30 juni 2012 Backens kyrka - Baggböle Herrgård
- SaraJohanna 21 juli, kyrka ej bokad - Bröllopsmiddag/Fest: Fabriken
- Insanire 21 alt 28 juli Tavelsjö kapell - antagligen Tavelsjö lägergård
- julibrudUmeå 28 juli 2012 Backenkyrkan - Bröllopsfest Fabriken
- Bröllop2012 4 augusti, Vännäsbykyrkan.
- BloodyDisgusting 16/6 2012 Vigsel: Prel. Trädgården. Bröllopsmiddag/Sittning/Fest: Studion, Umeå Folkets Hus
Idag var jag och M2B och tittade på herrgårdens festlokal, mycket renovering på gång och sådant. Men HIMMEL så fint det är där! Jisses. Ibland kännsd et lite overkligt att det är vi som ska hålla till där, detär så fint och vackert och vi är ju rätt avslappnade nissar till vardags :P
Välkommen till tråden SaraJohanna! Kul med fler Umeåbrudar :)
Fick höra av Sandra på Baggböle HG att de redan har fått börja ta emot bokningar för fredagar/söndagar under helögerna i juli för att det är många som vill gifta sig och hålla festen där. Blir det en bröllopssommar nästa sommar?? Verkar vara kärlek i luften nu :D
Ja vi funderade också på om det gick att kombinera, låter som något att tänka på!
Vad härligt att den passade, längden borde ju inte vara några problem att justera. Jag använde en kvinna som jag tror heter Birgitta Bjurström för att sy upp min balklänning för många år sedan, men jag tror att hon är verksam fortfarande. Har inget telefonnummer, men tror hon håller till på Grubbe.
Chabar: Tackar, ja det är kul att få utbyta lite tankar och tips med andra Umeåbrudar! Upplever också att det är ovanligt mycket bröllop nästa sommar, men det kanske beror på att man själv går i de tankarna eller på att vi smittas av media och blir mer kräsna med var vi t.ex. vill hålla festen mm? :)
Marimekko86 & Höstlöv: Vad roligt att det börjar närma sig för er, kan inte föreställa mig hur spännande det måste kännas! : )
En fråga till er som bokat Fabrikens lokal: Vi har ju bara preliminärbokat den nu och jag provade ringa dit med frågor kring bokningen men fick inget svar, så jag frågar här istället! Har ni koll på om man måste betala något direkt man bokat eller om man gör det närmare bokningsdatumet? Hur mycket betalar man i så fall vid bokning? Vet ni vad det kostar om man av någon anledning skulle behöva avboka?