Umebrudar 2011/12
Man betalar efter bröllopet. Man får en faktura som ska betalas typ 10 dagar efter brölloept på allt. Så där ingår för oss lokalhyran,städningen dagen efter, all mat och serveringspersonalen. Kan tänka mig att man kanske får betala en summa om kocken redan hunnit beställa efter råvaror till maten om man ska ha hans käk, men för lokalen vet jag inte om man måste betala nåt om man måste avboka, tror inte det om man avbokar i tid.
Nu verkar de vara svåra att få tag på,jag har mejlat och inte fått svar...jösta skulle skicka mig menyn, men det har han inte gjort än trots att jag påminnt honom. De kanske har haft fullt upp. Bara ligga i o prova igen.!
Åh vad bra att få "prata" med någon som kommit lite längre i planerna ; )
Fick faktiskt ett samtal från Eva från Fabriken igår, så vi ska åka och kolla på lokalen imorgon och ser det bra ut (vilket jag förväntar mig) så blir det en fast bokning. Självklart hoppas man ju då slippa avboka, men jag tänker mest på om någon i familjen blir sjuk eller skadad eller något annat oförutsett skulle hända. Eva sa att de aldrig varit med om någon avbokning i sista stund, men att hon skulle prata med Erik och så skulle de bestämma något.
Har inte heller fått svar från Jösta i veckan, så jag vet fortfarande inte om han har möjlighet att göra maten till vårt bröllop, men annars lutar det åt det för oss också. Vad har ni beställt för meny, tog ni något som finns på hemsidan eller egenkomponerat? Vet du vad ni får för kostnad/kuvert?