• nica83

Bilder på egenbunden brudbukett

Jag tänkte binda min egen brudbukett samt tärnbuketterna. Verkar inte finnas någon bildtråd för egenbundna buketter men jag vill gärna se bilder på era hemmabundna brudbuketter! Ange gärna vad ni beräknar att totalpriset för buketten hamnar på.

• Svar på tråden Bilder på egenbunden brudbukett
  • nica83

Jag har än så länge bara provbundit min brudbukett. Är nöjd med resultatet :) Nejlikor i två olika nyanser samt hjärtan på tråd. Syns inte men stjälkarna är lindade med vitt sidenband. Funderar också på att ha vita nålar i nejlikorna, ska bara få tag på några fina. Kom gärna med kommentarer/synpunkter på eventuella förbättringar. Beräknar att kostnaden hamnar på ca 500 kr (beställa nejlikor från blomsteraffären, denna är gjort på buketter från ICA och kostade ca 100 kr)

• Mariamilena80

Jättefin, va duktig du är=)

• nica83

Tack! Det var verkligen inte svårt :) Men nejlikor är en ganska lättarbetad blomma, rosor är svårare, det tror jag inte att jag skulle klara!

• Happy72
    nica83 skrev 2011-08-14 21:24:39 följande:

Så fin, den snor jag, precis så jag vill ha min!

Jag har än så länge bara provbundit min brudbukett. Är nöjd med resultatet :) Nejlikor i två olika nyanser samt hjärtan på tråd. Syns inte men stjälkarna är lindade med vitt sidenband. Funderar också på att ha vita nålar i nejlikorna, ska bara få tag på några fina. Kom gärna med kommentarer/synpunkter på eventuella förbättringar. Beräknar att kostnaden hamnar på ca 500 kr (beställa nejlikor från blomsteraffären, denna är gjort på buketter från ICA och kostade ca 100 kr)

• Helena Mikael

Jag fixade både min egna och min tärnas Bukett :)
    Totalpris för båda 400:-

Köpte billigt sidenband jag knöt runt Stjälkarna och fina pärlor på nålar jag dekorerade själva sidenbandet med på Plantagen.
    Bra, billigt, vackert & personligt.
    (jag och tärnan hade dessutom världens mysigaste kväll innan bröllopet.)

• Eileme

Jag har provbundit en bukett här hemma med "Ica-blommor"...den ser säkert inte alls ut som den jag kommer att binda på bröllopsdagen, varken i färg eller blomval, men jag ville få lite känsla för hur det kunde se ut iallafall.
    Jag har köpt en manchett på Blomsterlandet som jag är himla nöjd med, den kommer jag nog att ha istället för gröna blad runt om buketten.

Den är som sagt snabbt ihopslängd på 7 minuter, lite för spretig för min smak men jag är ändå nöjd och känner mig säker på att jag kommer att kunna binda en fin bukett till bröllopsdagen!

• nica83

Tycker båda era buketter ovan är jjättefina Måste åka till en välsorterad Plantagen/Blomsterlandet och spana in både nålar och hållare, den jag var på igår hade ingenting, inte ens nejlikor!

Hur får ni rosorna att överleva? Så fort jag får en rosbukett så nickar den över natten, jättetrist. Nejlikor klarar jag dock av...

• Helena Mikael

Dem hade något nytt "blom pulver" speciellt till rosor.
    Så vi snittade dem när vi kom  hem efter att vi hade köpt dem, satte dem i VARMT vatten och hällde i pulvret.
    Efter att jag bundit dem på Dagen så satte vi dem i nytt vatten med nytt pulver.

Detta vatten och vasen hade vi med oss i bilden så mellan fototagningarna och kyrkan kunde blomorna stå i vattnet.

På festen bytte vi allt en sista gång.
    Dem höll sig hur fina som helst läääänge :)

Så fråga efter det nya ros pulvret i kassan ;)

• andersson1970

Ni är ju superduktiga! Verkligen fina buketter!!
    Jag undrar, ibland när man köpt enstaka blommor så finns det hållare till med vatten i, som man får blomman i.
    Finns det ngt alternativ till detta? Om man har tjockare bukett dvs. Skulle man kunna ta vått papper, vira runt med plastfolie så det håller tätt och sedan vira sidenband runtom...elller det fyller ingen funktion för hållbarheten kanske?

• Rollon

Hmm jag har aldrig tänkt att jag klarar av att binda mig min egna bukett men dom ni har gjort är ju väldigt fina allemsammans. Kanske ska ge det ett försök för att lägga 2-3000 hos florist känns sådär om man kan göra det själv för en 500-lapp. 

Men hur visste ni att ni skulle finna just de färger och blommor ni ville ha dagen innan bröllopet? Och hur lång tid tog det att binda sin egna bukett, tärnbuketten samt brudgummens och marskalkens blommor? Blev det stressigt att hinna med kvällen innan?  

Svar på tråden Bilder på egenbunden brudbukett