Inlägg från: nica83 |Visa alla inlägg
  • nica83

Bilder på egenbunden brudbukett

Jag tänkte binda min egen brudbukett samt tärnbuketterna. Verkar inte finnas någon bildtråd för egenbundna buketter men jag vill gärna se bilder på era hemmabundna brudbuketter! Ange gärna vad ni beräknar att totalpriset för buketten hamnar på.

• Svar på tråden Bilder på egenbunden brudbukett
  • nica83

Jag har än så länge bara provbundit min brudbukett. Är nöjd med resultatet :) Nejlikor i två olika nyanser samt hjärtan på tråd. Syns inte men stjälkarna är lindade med vitt sidenband. Funderar också på att ha vita nålar i nejlikorna, ska bara få tag på några fina. Kom gärna med kommentarer/synpunkter på eventuella förbättringar. Beräknar att kostnaden hamnar på ca 500 kr (beställa nejlikor från blomsteraffären, denna är gjort på buketter från ICA och kostade ca 100 kr)

• nica83

Tack! Det var verkligen inte svårt :) Men nejlikor är en ganska lättarbetad blomma, rosor är svårare, det tror jag inte att jag skulle klara!

• nica83

Tycker båda era buketter ovan är jjättefina Måste åka till en välsorterad Plantagen/Blomsterlandet och spana in både nålar och hållare, den jag var på igår hade ingenting, inte ens nejlikor!

Hur får ni rosorna att överleva? Så fort jag får en rosbukett så nickar den över natten, jättetrist. Nejlikor klarar jag dock av...

• nica83

Tack för alla komplimanger. Känner mig nöjd med brudbuketten av nejlikor Dock är jag nu lite inne på att testa blanda i några rosor, orsaken är främst för att min blivande make ska kunna ha ros i sin cortage. 

För ni kanske håller med om att nejlika i cortagen är lite begravningsvarning? Eller är det jag som inbillar mig det?

• nica83

CORSAGE menar jag såklart :) 

Svar på tråden Bilder på egenbunden brudbukett