Inlägg från: Eileme |Visa alla inlägg
  • Eileme

Bilder på egenbunden brudbukett

Jag har provbundit en bukett här hemma med "Ica-blommor"...den ser säkert inte alls ut som den jag kommer att binda på bröllopsdagen, varken i färg eller blomval, men jag ville få lite känsla för hur det kunde se ut iallafall.
    Jag har köpt en manchett på Blomsterlandet som jag är himla nöjd med, den kommer jag nog att ha istället för gröna blad runt om buketten.

Den är som sagt snabbt ihopslängd på 7 minuter, lite för spretig för min smak men jag är ändå nöjd och känner mig säker på att jag kommer att kunna binda en fin bukett till bröllopsdagen!

• Eileme
    Syllis 2012 skrev 2011-08-16 10:45:59 följande:
    Jätte fin bukett!! :)
    Trodde jag hade svarat här inne redan, men tydligen inte...
    Men tack!! :)
    Syllis 2012 skrev 2011-08-16 10:49:34 följande:
    Elieme: Är det manshetten som du köpt på Blomsterlandet som är med på bilden på din fina bukett?
    Yes, och jag tror att det kostade typ 30:- bara! :)
  • Eileme
    Nudax skrev 2011-08-29 08:50:06 följande:
    Jättefin! Vad kul att se att det ändå gör att göra så snygga buketter själv (ska också göra min egen). Hur fäster du de gröna stråna?
    De har jag fäst i "bindstället", alltså där man binder ihop buketten. Stråna är ganska långa så de nådde hela vägen runt buketten.
  • Eileme

Kunde inte hålla mig utan var tvungen att provbinda en till bukett... Denna är lite mer i den färgskala som jag skulle vilja ha också.

Priset; 125:- för blommorna, 30:- för hållaren.

Svar på tråden Bilder på egenbunden brudbukett