Inlägg från: Aleta |Visa alla inlägg
  • Aleta

Hjälp. Vad kan man bjuda på mer än tårta och hur länge stannar dom? Vilken tid kan man bjuda

Man kan ha ett tebröllop. Då föreslår jag att ni ändå börjar lite tidigare så att folk kan åka hem och äta kvällsmat efteråt.

På ett tebröllop serveras tårta, te eller kaffe och eventuellt champagne (eller annat bubbel).

Skriv i inbjudan vilka tider som gäller, ungefär så här.

"Välkomna på tebröllop!
    Vigseln äger rum i xxxxx klockan xx.xx 
    Efteråt bjuder vi på tårta och champagne mellan klockan xx:xx och xx:xx "

Vill man lyxa till det så kan man ju ha lite kakor och bullar också.  

• Aleta
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-08-14 22:38:37 följande:
    Ja, den idéen är ju jättebra, förutom den grej då att börjar vi tidigare så är det ljust ute och vi vill ha själva vigseln när man går in och ut och..ja allt.. när det är mörkt..massa tända ljus mm i mörka vintern. då behöver man inte oroa sig och tänka på om vädret är fint ellr fult nästa, för man ser det inte. man vet man är inne och det kan tom vara mysigt om det blåser mm.

Så frågan är hur sent man kan bjuda på the bröllop?
    Tja, har man tebröllop så är det kanske vanligast att det är lite tidigare. Idealet är väl mellan 14:00 och 17:00 ungefär.

Har gästerna långt att åka eller kan de ta sig hem hyfsat snabbt? Det spelar ju roll för hur länge man kan hålla på.

Ska ni gifta er i kyrkan kan ni ju börja vigseln vid 16:00 så är det mörkt när ni kommer ut.
    Mottagning mellan 17:00 och 19:00 kanske?
    Fast då föreslår jag kanske att man vänder lite på det och börjar med bubbel och snittar för att sedan övergå direkt till tårtan. Det behöver vara lite matigare när det är senare. Idéer på tilltugg kan man få från afternoon tea menyer.
  • Aleta
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-08-14 23:02:02 följande:
    För övrigt så verkar det som många har hemsidor om deras bröllop med information. Är det något nytt? vad ska man ha med där och hur ska folk få veta det? står det i inbjudan?
    Det kan man ha om man vill. Vi hade inte det och jag vet själv att jag sällan orkar gå in och läsa på hemsidorna själv. Kändes onödigt för oss helt enkelt.
Svar på tråden Hjälp. Vad kan man bjuda på mer än tårta och hur länge stannar dom? Vilken tid kan man bjuda