Hjälp. Vad kan man bjuda på mer än tårta och hur länge stannar dom? Vilken tid kan man bjuda
Hej, vi sitter och planerar vårt bröllop och inser att det kommer bli alldeles för dyrt för vår budget då + att vi har en liten tjej som vi ändå inte vill vara ifrån så länge.
Därför funderar vi på att skippa festen och maten, men vill ändå fira mer än bara själva vigseln i kyrkan. Har man ändå köpt kläder och gjort ordning sig och bjudit folk så vill man inte vara klar på 30min.
Vi vill ju ändå ha bröllopstårta osv, så vi skulle gärna vilja bjuda på tårta, kaffe och även kanske ha lite av de där underhållningarna man har på bröllop med brudparet liksom. Det är ju ändå vår dag, även om man inte dansar kl 00 eller äter massa dyr mat.
Det jag nu funderar på är några saker, som ni kanske kan ge tips om som har varit med om det eller som bara har tankar.
1) kan man bjuda på nåt mer än bara själva tårtan. Känns lite tråkigt med bara den ändå.
2) Hur länge brukar gästerna stanna från det att man kommit till lokalen efter vigseln, om man gör så här?
3) Hur länge är gästerna i lokalen innan något serveras?
4) Vi ska gifta oss i februari, för att få mörkt ute när vi gifter oss. tända marshaller mm. osv. mysigt. Solen skulle gå ner vid 16,30 ca och vi hade därför tänkt ha cermonin vid 17. Men nu när vi funderar på att ändra det med mat osv, så funderar jag på om det blir en dum tid att börja fika vid typ 18? Har ni tips?
5) eller har ni nåt råd om någon lätt billig egen mat man kan göra och servera? får ju inte kännas för B heller.. men kan man inte göra egna pajer, egen gratäng eller nåt?