Inlägg från: Houdini |Visa alla inlägg
  • Houdini

Hjälp. Vad kan man bjuda på mer än tårta och hur länge stannar dom? Vilken tid kan man bjuda

Vi hade ett Tebröllop

Men vi vigdes redan kl 13:00 och sedan bjöd vi på Champagne i församlingshemmet och efter det hade vi dukat upp med Fem tårtor sju sorters kakor och kanelbullar och en massa godis till barnen.

Och vi skrev i inbjudan att det var ett Tebröllop som då bara skulle vara några timmar på eftermiddagen sen hade vi iofs en hemsida också där vi förklarade närmare vad vi menade, sen på kvällen gick vi ut på restaurang och åt och då var alla som ville välkommna att följa med. Alla betalade sin egen nota vilket vi också betonade.

Sen hade vi påsar, så vi skickade med kakor och bullarna med gästerna när de gick så vi skulle slippa äta kakor och bullar i flera veckor efteråt eftersom jag gick till överdrift med antalet.

Vi valde att göra på det sättet eftersom vi har väldigt begränsad ekonomi men ville gifta oss så snabbt som möjligt med så många av de våra omkring som möjligt och både våra familjer och vänner tyckte det var perfekt så de fick vara med och fira oss utan att det kostade oss en förmögenhet.

• Houdini
    Kattpoet skrev 2011-08-14 22:57:46 följande:
    Varför inte göra en klassisk bröllops kafferep? Minns någon kafferepens tid eller är jag för gammal?

Enkel och folk brukar tycka det räcker och vad du behöver är 7- 99 sorters kakor, de ska inte vara större än en 5 krona och inte hand stora som idag, sedan mjuk kaka, bulle och sedan bröllopstårta.

Och sedan lovar jag att folk kommer att stanna och snacka med er i mer än 30 min. Om du vill så vill kan du ju bjuda på smörgåstårta innan fikat.

Det var ju det vi hade ju ;)

Vadå inte gifta er om ni inte har pengar. Giftemålet handlar ju inte om den dagen det handlar ju om resten av livet. Det var däför det var så viktigt för oss att gift oss när vi gifte oss i december, vi fick passa in det mellan folks resor och sånt bla min pappas ;) Jag är sjuklig och allt blev så mycket enklare för oss nu när vi är gifta bla med det juridiska. Och framför allt med känslomässiga tryggheten som konstigt nog blev större efter vigseln.

Därför tycker jag att man ska strunta i vad andra tycker om hur ens bröllop ska vara och göra det till vad man som par vill ha det till och har råd med. Nu är jag iofs 46 år då är det mycket lättare att gå sin egen väg än när man är yngre.

Men känner ni att det viktiga är att ni får gifta er nu och då ha ett tebröllop ha då det för vi är supernöjda med vår dag. Trots att min man helst från början ville ha en jättefest med fri bar och hela baletten. Men vi la ner den största tiden på att planera cermonin att välja psalmerna, solosångerna bibelverserna som svärmor läste för oss, så det vi tänker på är cermonin i kyrkan, den var magisk. När vi äntligen efter nästan tio år blev man och fru, vi hade väntat i sex år på att det skulle bli av

• Houdini

Men du Kolla upp församlingshemmet då? där var vi, kostade någonstans mellan 500-1000 kr att hyra kommer inte i håg exakt. Och då finns ju allt man behöver i lokalen. Och jag tycker dom brukar vara hyfsat fina faktiskt.

Det brukar vara alkoholförbud i lokalerna men man får bjuda på öl och vin men inte avec till kaffet.

Svar på tråden Hjälp. Vad kan man bjuda på mer än tårta och hur länge stannar dom? Vilken tid kan man bjuda