tips till "kul" bröllop??
För det första, Grattis! :)
Vi ska också ha ett ganska litet bröllop. Jag är dessutom ganska mån om att det ska vara avslappnat och familjärt...de flesta känner varandra sedan innan men när det är bröllop så finns ju risken att det kan bli lite stelt ändå...
Vi hoppas kunna skapa den stämning vi vill ha genom att för det första träffas redan dagen innan bröllopet. Vi kör en 3-dagars variant helt enkelt.
Dagen innan bjuder vi gästerna på grillmiddag, det finns möjlighet att gå ner till sjön och bada eller bara att umgås som man själv vill.
Dagen för bröllopet bjuder vi på lunch innan vigseln, då hinner alla träffas igen innan det är dags för själva bröllopet.
Under middagen efter vigseln har vi valt att skippa alla "de riktiga" reglerna vad gäller bordsplacering och så. Vi har istället satt folk som vi själva vill och som känns bra utifrån vilka personer det är.
Vi kommer också att ha en överraskning efter huvudrätten...då ska nämligen alla tjejer få resa sig och byta plats.
Detta fixar vi genom någon variant på skruv-mutter grejjen som Chicita nämde.
Efter middagen blir det bröllopsdans, även detta ett annorlunda inlag då vi valt att dansa Charleston istället för klassisk vals :)
Vi hoppas på att kunna få igång festen ordentligt iom det...
Kanske kan du sno någon av våra ideér, men annars så tror jag på att hoppa över lite av alla vett & etiketts regler....jag inbillar mig att det blir mer avslappnat och uppsluppet då. (Det måste naturlgtvis inte vara så, det kan bli avslappnat ändå...men jag vet att i vårt gäng så kommer det att göra mycket för att få till den rätta känslan som vi vill ha!)