tips till "kul" bröllop??
Vi hade eldshow och det blev oerhört uppskattat!
Sen hade toastparet gjort en tipspromenad med tex:
*Vem vet var verktygen finns?
*Vem rensar avloppet?
*Svensktoppen spelas på radion, vem byter kanal först?
*Brudparet får bensinstopp, vem går de två milen till närmaste bensinstation?
osv. Sen svarade vi efter middagen genom att stå med ryggarna mot varandra med varsin sko i händerna. Om jag ansåg att svaret vara Jag, då lyfte jag min sko och var det Han så lyfte jag hans. Vi var ense om alla utom två och då beslutade toastparet om vad som var rätt. Vi ansåg tex båda att vi själva var den i förhållandet som la mest pengar på onödiga saker :)
Många i hans familj chockades över att jag var den som visste var alla verktyg fanns, jag var den som rensade avloppet och mekade med saker och även att jag skulle gå de två milen. Men jag gillar ju sånt (utom bensinpromenaden då) och inte han så där bär jag byxorna av oss, ha ha.
Det var en rolig del och det fanns även en skiljefråga- hur långa vi var tillsammans. Den som hade flest rätt och närmast skiljefrågan vann. Det var småsaker, som pizzaskärare, godispåsar och sånt. Mycket uppskattad lek bland gästerna!
Min halvbror som inte ens känner mig hade alla rätt och t.o.m rätt på skiljefrågan! Ha ha
Sen är ju festprogrammet en rolig sak för att pigga upp bröllopet. Glöm dock inte att om du ändrar bordsplaceringar och ändrar nummer i festprogrammet, tänk på att ändra infon om partner, tex: "Brudens mor, gift med 10".
Jag glömde detta så folk var partners och gifta med lite vem som helst. Oj vad folk hade kul åt detta hela kvällen! Fast jag ser det som ett roligt minne att det blev så tokigt, ha ha :D