tips till "kul" bröllop??
När vi gifte oss var det våra familjer dvs föräldrar,syskon med respektive och syskonbarn, vänner med respektive och så min moster och hennes man, totalt 25 personer.
Vi hade bröllopsmiddag efter vigseln och alla hade jättetrevligt.
Vi hade tvårätters middag och tårta,kaffe och avec och eftersom vi ville ha ett litet bröllop med de allra närmsta så kunde vi bjuda på allt och det fanns inga regler om antal glas vin till maten för gästerna, alla fick så mycket mat och dryck och tårta de ville.
Det var personligt,avslappnat och kärleksfullt. Vi hade slopat alla regler om bordsplacering - vi placerade folk så att de hade sin respektive framför sig, en bekant på en sidan och en ny bekantskap på andra sidan och placerade folk så att de skulle bredvid någon som vi trodde att de skulle roligt tillsammans med.
Våra mödrar och en vän agerade lite toastmaster, de hade gjort eget festprogram med sånger som de drog igång och höll i lekar och läste både riktigta telegram som släkten skickat och påhittade telegram - jätteroligt
Mellan varmrätten och tårtan hade vi tipspromenad med frågor om om mig och mannen och hade prisutdelning efter tårtan. I vårt festprogram hade vi roliga beskrivningar av gästerna och det skapade lite samtalsämne bland gästerna och eftersom vi själva var avslappnade, rörda till tårar, utsövda och lyckliga så smiitade det nog av sig på gästerna. Jag tror också att eftersom det bara var 25 personer så blev det lätt för de flesta att prata med varandra redan innan vigseln, det är ju lättare att gå runt och hälsa och prata lite med kanske 20 personer än med tex 100 andra människor.