Inlägg från: Houdini |Visa alla inlägg
  • Houdini

Bara efterrätt

Ha ett Tebröllop.

Efter vigseln bjuder ni på tex champagne och skålar sen bjuder ni på i ert fall då smarriga efterätter, vi hade tårtor, kakor och kanelbullar till det kaffe, te, läsk. Går alldeles utmärkt tycker jag. Detta var på eftermiddagen sen på kvällen vid sju-tiden hade jag och mannen bokat bord på restaurang och inbjudit folk att följa med om de ville, de fick naturligtvis betala sin nota själva.

• Houdini

Vi skrev Välkomna på Tebröllop i vår inbjudan

sen pratade vi men de flesta vid något tillfälle innan vi gifte oss så då förklarade vi hur vi hade tänkt oss det hela.

Vigseln var kl 13:00 och sen hade vi mottagningen i församlingshemmet tvärs över gatan, jättepraktiskt, och till ungefär fem hade de flesta åkt så vi hann städa lokalen innan vi åkte och käkade. Så slapp jag och mannen göra det själva dagen efter. Gick jättesnabbt iom att våra familjer hjälpte till 20 personer ;)

• Houdini

Äsch jag är 46 år och min man är 43 så om någon klagar hänvisa till att du vet gamla par som har sådana upplägg också ;)

Gör som ni vill ha det, som känns riktigast för er. Det är er mottegning inte gästernas.

Sen har det gått lite långt åt andra hållet med bröllopshysterin i tidningar och på teve så då kan det bli lite negativa reaktioner när man går emot strömmen. Sen hjälper inte er ålder till heller då men hade ni bestämt er för jättebröllopet Allan hade de klagat på det. Försök att komma i håg det när de sätter i gång.

Och anledningen till att de klankar ner på bröllopet som du säger kan mycket väl vara att de är oroliga för att ni är för unga, de tycker att ni har för bråttom att ni kommer ångra er och att det kommer sluta i skillsmässa om några år.Då blir dom lite gnälliga och tjuriga, det kanske kan bli lite lättare att stå ut med om man försöker tänka på varför de verkar vara så griniga. För egentligen vill de ju er bara väl.

Svar på tråden Bara efterrätt