Inlägg från: sagoprinsessa |Visa alla inlägg
  • sagoprinsessa

Bara efterrätt

Jag och min sambo ska gifta oss nästa vinter och är naturligtvis jättelyckliga inför detta. Men, det är alltid ett men, att vi inte vill ha mat och fest efter sticker i ögonen på släkt och vänner. Vi hade tänkt ha en kyrkligvigsel som alla nära och kära är välkommna till och sedan "bara" ha fika efteråt.

Då maten inte är viktig för vare sig mig eller min blivande man så har vi tillsammans bestämt oss för att strunta helt i den. Dels för att den inte är viktig för oss, vi vill kunna bjuda alla vi vill bjuda vilket blir ungefär 100 personer vi båda är studenter och känner att vi hellre lägger alla pengarna på efterrätter av alla dess slag då det för oss är viktigare. 

Men släkt och vänner pikar ständigt om att det är snålt av oss att inte ha mat och att man förväntar sig mat på ett bröllop. Kan vi ändå ha bara efterrätt fast alla tycks vara emot det?

• Svar på tråden Bara efterrätt
  • sagoprinsessa

Vi hade tänkt ha tårta och även andra efterrätter men hade inte tänkt att det skulle "hålla på" så sent på kvällen. Alltså ingen fest efteråt men en mottagning. Jättebra idé att skriva på inbjudningekortet att "det är mottagning fram till kl xx", hade jag inte ens tänkt på. Tack! 

• sagoprinsessa

Skönt att flera tycker att det är okej att köra helhjärtat på efterrätt och strunta i resten. Blir bara så osäker när nästan alla i min omgivning är så negativa till det. Samtidigt är det ju vårt bröllop och vi vill ha det som vi vill ha det. Sen är många äldre släktingar så negativa till det just för att vi är unga också, bara 20 år, och de ska "klanka" ner på det mesta som har med bröllopet att göra känns det som.

Som sagt var, skönt att höra att andra faktiskt tycker att det är okej. Om alla hade varit supernegativa hade vi kanske fått tänk om, men när det finns människor som förstår hur vi tänker och tycker att det är okej känns det bra  

Svar på tråden Bara efterrätt