Inlägg från: Fröken Emma |Visa alla inlägg
  • Fröken Emma

Bara efterrätt

Det är ert bröllop!!!!
    Ni gör som ni vill.

Men ;)
    Varför inte göra så att gästerna betalar sin egen mat? o så bjuder ni på efterätten.
    Och gör det i omvänd ordning, så dom som inte vill äta en hel middag stannar till efterätten, och dom som vill äta mat tar varmrätten efter efterrätten!

• Fröken Emma
    BlackWIngedAngel skrev 2011-08-15 11:23:52 följande:
    Om gästerna har klagat över att det är snålt att inte bjuda på middag och stor fest så kommer de säkert inte gilla att behöva betala själva. Om brudparet inte ens vill ha den typen av fest så är det ju helt onödigt att göra så dessutom.

Jag tycker det är oförskämt av gästerna att kalla det snålt. Det är finns olika typer av bröllop och tidiga vigslar med efterföljande mottagning är varken konstigt eller snålt. Jag har nog snarare varit ytterst tveksam till att bjuda in gäster som uttryckte sig så om den fest jag vill ha.

För övrigt tycker jag att det blir lite bakvänt, Fröken Emma, att först säga att brudparet ska bestämma och sedan försöka övertyga dem om att hålla en stor fest med kuvertavgift. Det är ju något som många människor inte uppskattar och om de redan har problem med klagomål från gäster så är det förmodligen inte så att de vill öka på dessa problem.

Ja en mening kan tolkas på många sätt.

Det var inte tal om kuvertavgift eller så.
    Jag menade mer att dom skulle ha sin "efterätt" som förrätt och sedan låta dom som vill stanna och äta varmrätt. Fast jag såg ju ifs i mitt innre att allt utspelade sig påen resturang eller liknande. Vilket var lite fel av mig.

Svar på tråden Bara efterrätt