• SloveP

Är din ring likadan som din partners?

Ungefär så här ser min sambos ring ut, fast med en mörkt röd sten och sen är den oxiderad i de två mellanpartierna. Min är den smala i mitten med en mörkt röd sten och prickar på, bara. Och ringen är mörkt oxiderad och "prickarna" är blanka. Alltså tvärtom i jämförelse med sambons.
    Jag skulle vilja säga att de är grymt snygga, men satans så opraktisk är min. Då stenen sitter tvärsöver fastnar jag typ överallt i håret, i väskan i kläder m.m. Men snygg är den. sen undrar ju jag vad jag ska ha för vigselring till denna?? Nån som har nån bra idè?
  • SloveP

andersson1970:
    Vi hittade den ringen på www.threerexes.com Vi drog ut bild på skrivaren och ritade/målade sen över det gröna med röd penna och det vi ville ha mörkt oxiderat med svart penna.
    Sen gick vi till vår lokala guldsmed o frågade henne om hon kunde tänka sig att göra ringarna och som vi ville ha dem. Och det gick bra! De är i silver.

• SloveP
    andersson1970 skrev 2011-08-18 09:41:30 följande:
    Appropå vigselring till din.....om jag har fattat rätt hur din ser ut, vilket jag tror så kanske:
    En ring som den delen med prickarna bara, men istället för blanka prickar byta ut det mot stenar i samma färg som den du har nu, röd. Och inte oxiderat utan blankt. ( kanske ) började genast själv göra ring i huvudet när jag såg era...jättefina, verkligen.
    Ja vi betalade 4500:- för bådas ringar. Då fick vi komma och välja ut stenarna också, hon tog hem ett antal så vi fick se. Jo mina tankar har väl också gått lite i de banorna som dina, problemet är att oxidering inte håller superbra. Min ring är fortfarande mörkare än vanligt silver, men den har blivit ljusare i och med att det slits med tiden. Det skulle vara snyggt med en "blank" ring till tror jag.
    Och ja, det är den delen med prickarna bara som är min ring och jag har den stenen tvärsöver också. Och blanka prickarGlad
Svar på tråden Är din ring likadan som din partners?