• RiNa

Vilken formulering låter bäst?

Ni inbjudes att med Er närvaro hedra vigselakten mellan

XXX
    Och
    XXX

I XXX kyrka
    Lördagen den XXX 2012 klockan XX
    samt att därefter intaga middag på
    Restaurang XXX

Eller

Ni inbjudes att med Er närvaro hedra vigselakten mellan

XXX
    Och
    XXX

I XXX kyrka
    Lördagen den XXX 2012 klockan XX

Därefter är ni välkomna till bröllopsfest med middag och dans på
    Restaurang XXX

• Svar på tråden Vilken formulering låter bäst?
  • ella

Tyckte den sista kändes bäst =)

• RiNa

Låter den första för formell?

• Syrinx

Ja, den första låter mer formell. För formell eller inte är en smaksak. Jag tycker personligen att det är vackert och känns högtidligt. Dessutom passar den ihop i stil med "...med er närvaro hedra vigselakten.."

Den andra är mer avslappnad. Ni får väl känna efter vilken stämning ni vill sätta inför festen  

• ella

"Därefter är ni välkomna till bröllopsfest med middag och dans på 
    Restaurang XXX" Det lät mer välkomnande och varmare  än "samt att därefter intaga middag på 
    Restaurang XXX"

• RiNa
    Syrinx skrev 2011-08-17 20:56:31 följande:
    Ja, den första låter mer formell. För formell eller inte är en smaksak. Jag tycker personligen att det är vackert och känns högtidligt. Dessutom passar den ihop i stil med "...med er närvaro hedra vigselakten.."

Den andra är mer avslappnad. Ni får väl känna efter vilken stämning ni vill sätta inför festen  
    Ja det är sant att det första kanske är mer samma stil som med er närvaro hedra...
    Om vi tar det andra alternativet har du något tips på vad vi ska skriva istället för med er närvaro hedra...
  • Freakie

Vi skrev

xx välkomnas att närvara vid vigselceremonin mellan yy och zz

• Syrinx
    RiNa skrev 2011-08-17 21:03:25 följande:
    Ja det är sant att det första kanske är mer samma stil som med er närvaro hedra...
    Om vi tar det andra alternativet har du något tips på vad vi ska skriva istället för med er närvaro hedra...
    Freakies alternativ är jättebra tycker jag. Annars kort och gott "Varmt välkommen på vigsel mellan xx och xx"!
  • Freakie

Oj, vad skum stil det bled på mitt förra inlägg... Sånt som händer

Svar på tråden Vilken formulering låter bäst?