• Iseika

När ni valde klädkod - hur resonerade ni? Vad var avgörande?

Vi valde att ha kavaj som klädkod. Det är inte för att vi ville ha snygga gäster utan helt enkelt för att vi ville underlätta för våra gäster. I min bekantskapskrets är vi lite trötta på hemmasnickrade klädkoder som ingen människa riktigt förstår. För att slippa låta någon gäst känna sig felklädd kör vi således med korrekta koder.

• Iseika
    Oniq skrev 2011-08-20 19:04:41 följande:
    Men det kanske bara var vi som var lyckliga som enbart 'behövde' bjuda folk som vi har bra kontakt med och därför kände att hemmasnickrat kunde fungera?
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
    Vi bjöd också bara folk som vi verkligen känner utan och innan och trots det satte vi klädkod. Man gör nämligen så i vår bekantskapskrets. Redan när vi berättade att vi skulle gifta oss började folk fråga om klädkoder. Trots det är vi inte särdeles formella. 

Personligen tycker jag att hemmasnickrade koder stjälper mer än de hjälper. Om det står "sommarfin" förstår jag att jag ska vara fin, men inte hur fin. Så kul är det inte att stå i långklänning och höga skor när alla andra har tunika och tygskor.
Svar på tråden När ni valde klädkod - hur resonerade ni? Vad var avgörande?