• 2 0 1 2

Nyfiken! Överraskning under brudvals?

När man tittade på "Fyra bröllop" var det nästan mer regel än undantag att folk spexade till brudvalsen. Det blev liksom lite löjligt att alla trodde de var så uppfinningsrika och speciella samtidigt som majoriteten av alla deltagande brudpar gjorde samma grej.

Jag undrar hur vanligt det här är? Hade ni eller ska ni ha ett överraskningsmoment under brudvalsen?

Vi ska det då rakt inte.

• Svar på tråden Nyfiken! Överraskning under brudvals?
  • Margaux

Vi ska dansa tango... vet inte om det kan anses gå som spex!?

• 2 0 1 2
    Margaux skrev 2011-08-18 15:18:53 följande:
    Vi ska dansa tango... vet inte om det kan anses gå som spex!?
    Hmmm nej det tycker jag nog inte... Om ni inte bryter tangon med att ta på er clown-hattar och dansa hip hop .
  • Krazzzy

Nej, vi kör nog valsen rakt igenom. ALLA spexar ju, då blir det inte lika speciellt. Fast vi kommer att dansa till en låt som vi gillar = inte klassisk utan hårdrock. Men det går nog att få till en vals ändå =)

• andersson1970

Vi kommer att dansa, men inte traditionell vals.
    Vi kör på det vi trivs att dansa till, en hårdrocksballad och "dans" därefter.
    Blir inget spex av det eftersom alla vet att sådana är vi.

O håller med, det där kuliga spexet är inte kuligt längre, typ alla gör ju så nu för tiden.

Tango är däremot lite annorlunda. Bröllopet jag var på sist blev tango ist för vals.
    Men det var för att de båda har det som intresse, dans. Men kul och mycket vackert att titta på.
    Dans, när den är "rätt" utförd är ju väldigt vackert.

• Margaux

Det tror jag inte vi ska....   eventuellt ska vi dansa vals först och tango sen eller tvärt om eftersom vi vill att andra ska kunna dansa också....

• 2 0 1 2
    Margaux skrev 2011-08-18 15:25:17 följande:
    Det tror jag inte vi ska....   eventuellt ska vi dansa vals först och tango sen eller tvärt om eftersom vi vill att andra ska kunna dansa också....
    Jag ska be mitt brudfölje att stämma in i dansen efter en stund, för att få andra att följa efter. Vi har ett brudfölje på fyra extra personer, vilket då blir fyra "par" till som dansar med oss, det borde räcka för att få fart på resten va?
  • förlovadflicka

Jadå, och dansa ut ur kyrkan... INTE! :P Håller med om att det blev fånigt, alla sa verkligen att de trodde de skulle vinna för att de hade en så originell vals :P Hade de övat in en riktig koreografi som inte var jättetöntig hade jag inte haft något emot det men ja...

• Aleta

Nix vi dansade vals, inget spexande.

Var på ett bröllop där brudparet dansade Lindy Hop som första dans. Det var coolt! 

• Eileme

Vi ska strax innan det är dags för "brudvals" gå och byta om till passande kläder och sen riva av en charleston...
    Det ska bli SÅÅ kul!

Men vi kommer inte att spexa mer än så...vi kör det från början till slut...

• Aleta
    Eileme skrev 2011-08-18 16:30:14 följande:
    Vi ska strax innan det är dags för "brudvals" gå och byta om till passande kläder och sen riva av en charleston...
    Det ska bli SÅÅ kul!

Men vi kommer inte att spexa mer än så...vi kör det från början till slut...
    Charleston - jättekul!

Svar på tråden Nyfiken! Överraskning under brudvals?