• Margaux

Nyfiken! Överraskning under brudvals?

Vi ska dansa tango... vet inte om det kan anses gå som spex!?

• Margaux

Det tror jag inte vi ska....   eventuellt ska vi dansa vals först och tango sen eller tvärt om eftersom vi vill att andra ska kunna dansa också....

• Margaux
    2 0 1 2 skrev 2011-08-18 15:35:59 följande:
    Jag ska be mitt brudfölje att stämma in i dansen efter en stund, för att få andra att följa efter. Vi har ett brudfölje på fyra extra personer, vilket då blir fyra "par" till som dansar med oss, det borde räcka för att få fart på resten va?
    De allra flesta vet ju att dansen "öppnar" ett par minuter in i brudvalsen... Så Skickar ni ut brudföljet kommer nog resten automatiskt!
  • Margaux
    ClaraH skrev 2011-08-18 17:21:16 följande:
    Vi ska också dansa tango, vi har övat in en dans, men det är liksom helt seriös, men jag tror ändå att gästerna blir överraskade. Vet inte om det är spexigt direkt.
    Hur lång är eran dans?
    Jag själv är rätt kass på tango men mannen är argentisk och väldigt duktig och då går det ok för mig med. Inga dansben här i gården inte på min sida.....
  • Margaux
    ClaraH skrev 2011-08-18 17:41:54 följande:
    Den är bara två minuter, men det är ungefär så länge vi klarar utan att vi upprepar oss för mycket. Om gästerna vill ha mer får de väl ropa " en gång till"

Vi dansar till levande musik, så stycket är vad det är. Vi skulle kunna dubbla den men det blir för långt med 4 minuter tycker vi.

Ingen av oss har dansa tango innan.
    Vilket stycke har ni valt? Jag antar att det är ett som inte går så fort.. då blir det ju lite lättare! Vi ska också ha levande musik, mannen har fritt fått välja musik och ska jag vara ärlig kommer jag inte ihåg vad den heter.
    Är orolig att jag ska fastna i klänningen, vi har en "move" som jag sak föra mitt ben tätt runt hans och tillbaks igen, och en typ klackspark.... jag har en spetsklänning och bara fasar över tanken på att fastna! Man kan ju inte prova heller... han ska ju inte se mig innan bröllopsdag i den! Foten i munnen
Svar på tråden Nyfiken! Överraskning under brudvals?