• Jolin

Jag är vilse i vigelring-djungeln! SNÄLLA ni hjälp mig!

Som rubriken lyder så behöver jag er hjälp. Jag har en förlovningsring som inte tycks passa ihop med någon annan ring. Just nu ångrar jag att jag har just denna ring som förlovningsring men den ligger mig ändå varmt om hjärtat så jag vill inte byta ut den till en helt ny bara för att den ska passa med en vigselring. Det här är förlovningsringen, schalins vega med två extra stenar, alltså 11 st totalt, vitt guld.

Vigselringarna jag har tittat på!
    Min tanke är "passar dem eller blir det kaka på kaka med så mycket stenar?"

Nummer 1

Nummer 2

Nummer 3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-21 21:41
    Kommentera gärna om ni har något annat förslag än dessa tre! :)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jag är vilse i vigelring-djungeln! SNÄLLA ni hjälp mig!
  • Jolin

Tack för att du tycker om min förlovningsring, trevligt att höra lite uppmunran nu när jag är så arg på den :) haha!
    Ja, jag har funderat på det också, borde ha lagt till det som alternativ i TS :P

Men tack för din åsikt! Skönt att höra att jag inte är helt från vettet om jag väljer en till ring med stenar i :)

• Jolin
    Arlanda2011 skrev 2011-08-21 22:11:37 följande:
    Vänd förlovningsringen upp och ner och matcha med en Schalins Himla
    japp, har provat precis den kombon men blir "chockad" av allt som glittrar, haha!
    Om jag har så mycket fint på mitt finger, kan jag fortfarande slänga på mig mina gamla utslita myskläder då eller måste jag sitta upprätt i soffan med en siden morgonrock, rullar i håret och måla naglarna? haha, förstår ni mitt problem?
  • Jolin
    BlomAnna skrev 2011-08-22 07:37:21 följande:

Men varför syns inte bilderna?

vet inte men prova skicka igen, vill jättegärna se :) och tack för att ni engagerar er!! Skrattande

• Jolin

Ring nummer 1 tar ledningen i omröstningen i alla fall, puhu! Den som var så dyr :P hahaha!

• Jolin
    Kattpoet skrev 2011-08-22 11:49:07 följande:
    Jag skulle dock köpa likadan ring som förlovnings ringen och vända stenarna inåt, det skulle kunna bli redigt snyggt.
    Har faktiskt haft den tanken och sa det till expediten i en av guldsmedsbutikerna jag var in i men hon verkade tycka att jag var lite knepig, haha! så då släppte jag den tanken! Tungan ute
  • Jolin
    Kattpoet skrev 2011-08-22 13:14:13 följande:
    Herre gud, när jag var inne på guldfynd och ville ha en ring graverad med ordet älskad till dottern  tyckte de att jag var ytterst tokig och ville jag skulle  skriva till vår älskade dotter... MEH, så jag gick till ett annat ställe.   

Man får göra som man vill och jag tror två av de samma ringar skulle se snyggt ut, prova. 
    Men vad dum de kan vara. Jag undrar varför de får en att känna sig helt puckad bara för att man har en egen tanke och önskemål som inte full just den personen i smaken. De förlorade en kund bara för att expediten inte kunde knipa igen kakhålet. Helt rätt att du gick till en annan :)

Ska åka in till stan någon dagnu  och prova ringar igen och denna gång ska jag inte lyssna på vad expediten tycker!
  • Jolin

Enstensring är ni en del som tycker...
    Vad tycks om denna? Är den fin eller skulle det vara snyggare med princesslipning och annan fattning?

• Jolin
    nica83 skrev 2011-08-22 20:14:56 följande:
    Engelbert har många fina, de har bra infattningar som ligger fint mot förlovningsringar. Jag har beställt 5814 men denna tror jag passar dig

www.engelbertstockholm.se/produkter/kollektio...
    Tänk att det fortfarande finns sidor man inte visste fanns! Det känns som om man surfat runt på alla tänkbara sidor de senaste halvåret på jakt efter den perfekta ringen men denna sida hade jag missat! Förvånad
    De hade ju jättemycket fina ringar och helt okej priser också tycker jag!

Tusen tack för tipset Skrattande
  • Jolin

Vet att tråden kanske börjar dö ut ;) men jag chansar och frågar vad ni tycker om denna

Svar på tråden Jag är vilse i vigelring-djungeln! SNÄLLA ni hjälp mig!