• petitemoi

Ni som har gift er, får jag se er bordsdekoration?

Behöver inspiration till bordsdekoration.
    Och som rubriken lyder undrar jag om jag kan få se era? Om någon annan har bra bilder som ni hittat någonstans som inspiration så ser jag gärna dem också:)
    Tack!

• Svar på tråden Ni som har gift er, får jag se er bordsdekoration?
  • marimekko86

Vaserna och ljuslyktorna som står på bordet är från IKEA samt själva ljusen IKEA är ju kanon när man ska bröllopsshoppa, men jag har en hel del som inte är från IKEA också, lite mer "finare" grejjer som vi inte behöver så mycket av som kommer utsmycka lokalen i övrigt och honnörsbordet.

Tycker också det ser fräscht ut påvårt bord,det var det vi ville åt.! Blir kul att se slutresultatet

• Lisa201109

Så här såg var dekoration ut på vårt bröllop i helgen. Det som inte syns är blommbuketterna med orangegula blommor. 
  • Krissem

Lisa, vilka fantastiskt vackra gröna nyanser i färgtemat! Jättesnygg dukning.

• Viccan
    brudflickan skrev 2011-09-24 22:32:57 följande:
    här kommer en till lite bättre bild på dukningen... 

jätte fin duktning =)

Hur har du/ni gjort knuten på stolsöverdragen??
    Det ser ut som att de är ett lakan som ni gjort som stolsöverdrag genom att knyta ihop de baktill på ett speciellt sätt.
    Vill du skicka bilder till mig på hur stolarna blev samt hur ni gjorde knuten?? (victoria.castro@live.se)

jag har nämligen tänkt hyra en massa lakan och göra precis så.
    Han på tvättfirman skulle visligen visa oss hur man knyter för att få de snyggt men jag vill gärna få tips ifall han gör på ett annat sätt.

Tack!
  • Liten
    Lisa201109 skrev 2011-10-11 21:07:47 följande:

Så här såg var dekoration ut på vårt bröllop i helgen. Det som inte syns är blommbuketterna med orangegula blommor. 
    Grymt fin grön! Vad heter färgen eller vad har den för hexadecimalkod eller liknande? Älskar den! Skrattande
  • Lisa201109

Tack! Vad roligt att höra. Älskar själv den färgen, finaste gröna tycker jag. Det är olivegrön! Färgen på löparna heter olivegrön och pappret som askarna är gjorda av är oxå olivegrönt. Festprogrammen är en annan grön, som jag tyvärr inte vet vad den kallas, men går i samma ton som den mörkare olivegröna färgen. Utgick helt enkelt från den mörkgröna och letade efter dektorarioner i samma färg eller samma ton. 

kan säga att den passar grymt bra till orangegula blommor. Googlade på färgskala höst och alla färgerna som jag använda mig av i vårt bröllop var med i den skalan.

Blommorna på borden hade de här färgerna:

• LaKatiiX
    marimekko86 skrev 2011-10-11 21:06:01 följande:
    Vaserna och ljuslyktorna som står på bordet är från IKEA samt själva ljusen IKEA är ju kanon när man ska bröllopsshoppa, men jag har en hel del som inte är från IKEA också, lite mer "finare" grejjer som vi inte behöver så mycket av som kommer utsmycka lokalen i övrigt och honnörsbordet.

Tycker också det ser fräscht ut påvårt bord,det var det vi ville åt.! Blir kul att se slutresultatet

Grymt fräscht blir det!:) Måste ta mig en sväng till IKEA känns det som! haha
    Men dessa skålar som du har blommorna i då?

• LaKatiiX
    brudflickan skrev 2011-09-28 13:45:54 följande:
    Vi köpte våra billigt på Rusta faktiskt. Blev jättebra! Tror vi köpte runt 20 st och tror de kostade ca 50 kr st. Gav bort ganska många som ett extra tack för hjälpen till folk runtomkring o så.
    Var det länge sen ni köpte dessa på Rusta?:)
  • brudflickan
    LaKatiiX skrev 2011-10-20 21:57:49 följande:
    Var det länge sen ni köpte dessa på Rusta?:)
    Nja ganska var nån gång tidigt i våras tror jag... Men jag kan tänka mig att de återkommer med nåt liknande erbjudande runt jul... Så håll utkik!! De är inte jättestora men me långa ljus i så blev de riktigt pampiga ändå och vi fick höra väldigt mycket fina ord om dem!
  • Hanna05
    Liten skrev 2011-10-12 14:10:04 följande:
    Grymt fin grön! Vad heter färgen eller vad har den för hexadecimalkod eller liknande? Älskar den! Skrattande
    Jätte fina festhäften!! Hur gjorde ni dom? :)
    Lisa201109 skrev 2011-10-11 21:07:47 följande:

Vilka fina festhäften!!! Hur gjorde ni dom? :)
Svar på tråden Ni som har gift er, får jag se er bordsdekoration?