• Silketuss

För vågad klänning för en gäst?

Jag tycker också att klänningen blir för vågad, med tanke på klädkoden. Om jag vore du, skulle jag ta en klänning som inte har hög slits. Läser man Aniaras inlägg, får man en bra fingervisning om vad som passar. Lycka till!

• Silketuss
    Wintercandles skrev 2011-08-22 22:49:05 följande:
    Jag reagerade på glipan i klänningen som visar revbenen. Känns absolut inte som en klänning man kommer i till ett bröllop alls.
    Det står i trådstarten att det inte är öppet i midjan. Däremot har klänningen en högre slits än på bilden. Tydligen mycket högre än på bilden och där går den ju till tyget blir dubbelt i kjolen. Och det reagerar jag på. Skulle avråda från en med sådan som är på bilden, med tanke på klädkoden, också. 
  • Silketuss

Jag är nog gammaldags, men jag tycker inte att det är lämpligt med en klänning som riskerar att blotta trosorna, på ett bröllop. Jag hade inte blivit glad om någon kommit med den klänningen på mitt bröllop. Om klädkoden beskriver en klänning som inte är för djupt urringad, skulle jag förstå det som att den inte ska visa benen hela vägen upp, heller. Men smaken är ju delad. 

Svar på tråden För vågad klänning för en gäst?