Jag behöver råd!!
Rent spontant så känns det som om ni inte går åt samma håll i livet just nu. Att du vill ut och resa i 3 månader (som minst!) utan din partner får stora varningslkockor att ringa för mig. Jag och min partner ska flytta till Sverige nu efter mycket planerande. Jag reser i morgon och min partner två veckor senare. Nu är vi båda kanske ovanligt beroende av varandra och vi hatar att vara ifrån varandra, men två veckor känns verkligen HEMSKT jobbigt. Jag känner redan hur mycket jag kommer sakna honom och hur jobbigt det kommer bli. Att vilja resa bort i tre månader utan min partner finns inte i min verklighet.
Jag undrar om du kanske känner att du vill resa utan din partner för att få en outtalad "break" från ert förhållande? Att få känna hur det känns utan honom (även om jag såklart inte menar att du kommer vara otrogen eller något sånt!). Utan mer att bara vara i vardagen utan bråken och så. Om det är så, så kanske du borde tänka på hur ert förhållande utvecklas och om du verkligen vill det här.
Är det däremot en dröm att få resa själv och han stödjer dig, så kanske det är precis vad som behövs för att få längta efter varandra och hitta tillbaka till vad ni älskar hos varandra.
Om du redan har bestämt dig för att du inte vill gifta dig så behöver du ju inte oroa dig för att ha råd till resan. Däremot verkar det som om du vet varken ut eller in just nu. Kanske du har en nära vän som du kan prata med?