Jag behöver råd!!
passionsblomman skrev 2011-08-23 18:35:45 följande:
En liten tanke: du skulle kanske överväga att byta din avatar till något annat, så du inte hänger ut din sambo på bild medan du diskuterar ert förhållande på internet? Jag hade tagit väldigt illa vid ig om jag vore han. Det är stor skillnad om man faktiskt är anonym.TS: Mitt förslag skulle vara att ni 1) lägger bröllopsplanerna på is så länge, och 2) provar parterapi/familjeterapi. Om ni ska leva tillsammans måste ni nog hitta ett bättre sätt att kommunicera och hantera konflikter utan att bli elaka mot varann. Kan ni lära er det kan ni få ett kanonliv tillsammans. Om inte är det kanske dags att gå vidare och hitta någon du fungerar bättre med. Men eftersom ni ändå älskar varandra är det väl värt ett seriöst försök att få det att funka?
Att resa iväg tror jag däremot inte kommer att lösa några problem i er relation. Såna problem löser man I relationen, inte någon annanstans. Jag tycker ärligt talat det låter som att du vill fly från problemen och slippa ta ställning, istället för att stanna kvar och jobba med situationen.