M2B är från helt annan kultur! Hjääälp!!
Jag är precis förlovad tänker självklart inte på något annat än bröllop!
M2B är från Krudistan (Irak) och vi har helt olika tankar ang. bröllopet!!
Jag vill helt klart ha ett vanligt svenskt bröllop ca 60 pers, kryka, brudtärnor, ris, fest, brudvals, tal och allt som hör till.
Däremot min älskade vill inte alls ha det så utan vill ha ett typiskt kurdiskt bröllop ca 400 pers där det inte finns någon vigsel utan bara kurdisk dans, buffé, dans o lite mer buffé.. .. o dans.. ingen fokus på brudparet.
Han har satt sig på tvären och vill inte gifta sig i kyrka (eftersom han är muslim) och har sakt att han inte vill ha något svennebröllop. Jag har erbjudit mig att gå tilsammans med honom och bli "godkänd" av en mullah så det är okej att gifta sig.
Jag och M2B har tilsammans varit på ett gigantiskt kurdiskt bröllop där det varit jättetrevligt och roligt, men som sakt ingen fokus på brudparet? inget honnörsbord, ingen dans utförd av brudparet, inga tärnor ingenting!!
Finns det någon som är/har varit i samma situation? eller bara någon som han hjälpa mig på traven?
Ps. vad tycker ni om min förlovningsring? för blingig? vitguld med 1,0 ct diamant!