Inlägg från: hedvig007 |Visa alla inlägg
  • hedvig007

Sjunga solo på sin egen vigsel?

Jag tror också att jag ska sjunga, även om jag inte är skolad eller någonsin jobbat med sång, utan bara tycker att det är kul, även om jag nog sjunger lite småfalskt ibland, och för att jag har lust att sjunga till min man. (Gästerna får lida sig igenom det, det är vårt bröllop!) Men vi har solist också och kommer inte att vara i kyrkan, så det blir ganska familjärt och inte så högtidligt.

• hedvig007
    niamh skrev 2011-09-11 12:25:54 följande:
    Jag hade egentligen tänkt att sjunga för min manly man, fast på festen. Jag sjunger ganska ofta på vigslar, invigningar och andra events, men trots att vi varit tillsammans i fyra år så har han ALDRIG hört mig sjunga! Därför tänkte jag det kunde vara kul, men när jag nämnde att en kompis till mig ska sjunga på sin egen vigsel för några vänner och släktingar tyckte de det var hur konstigt och fjompigt som helst :/ Vet inte hur jag kommer göra, men min åsikt är i alla fall att det är jättefint om bruden eller brudgummen sjuger något liten för sin kärlek :)
    Jag sjöng, men vi hade som sagt var ett mycket litet bröllop och ingen kyrklig vigsel, och jag fick bara positiva kommentarer efteråt.
Svar på tråden Sjunga solo på sin egen vigsel?