Inlägg från: Annika611 |Visa alla inlägg
  • Annika611

Sjunga solo på sin egen vigsel?

Hej!

Vad tycker ni om att bruden (eller brudgummen) sjunger solo på vigseln? Är det romantiskt eller verkar det som om man inte hittade någon annan solist som duger? Jag har sjungit en hel del på andras vigslar och skulle gärna vilja sjunga Kärleksvisan för min man på vigseln, men jag kan inte bestämma mig. Har ni varit på bröllop där bruden sjungit själv och hur upplevde ni det i så fall?

• Svar på tråden Sjunga solo på sin egen vigsel?
  • Annika611

Tack för alla svar! Lite blandade åsikter även om de flesta tycks tycka att det är okej att sjunga själv, om man kan. Jag skulle gärna sjunga på festen i stället, men vi har ett mycket litet bröllop och äter middagen i ett kabinett på en restaurang, så jag tror inte att det finns några instrument tillgängliga. Tja...får  se hur jag gör, men tack för era åsikter!

• Annika611

Hej! Nu har jag i alla fall bestämt mig för att inte sjunga på vigseln. Där vill jag nog bara vara brud och slippa vara nervös för att sjunga. Vet ju inte ens om jag skulle klara av att sjunga för risken är att jag skulle bli för rörd av situationen. Nu måste vi bara fixa en annan solist då...

• Annika611
    Sörön10 skrev 2011-09-04 13:50:33 följande:
    Jag tror det kan vara ett klokt beslut! Man får en chans att bara vara i nuet, få gråta om man vill, hinna registrera alla intryck utan att behöva fundera över "det där man snart ska göra ((sjunga))". Jag själv har en massa rutin men jag tog samma beslut som du! Vill få vara "ego" nog och bara vara brud! Inte så "bara" dock, det är himla många nerver å pirr i magen!

Sjung in sången och ge honom som morgongåva istället kanske? 
    Wow! Vilken bra idé! Det ska jag försöka göra! Jag har en kompis som har en liten inspelningsstudio, ska kolla med honom!
  • Annika611
    Sörön10 skrev 2011-09-04 14:10:40 följande:
    Kul att du gillade den! =) Tror man kan hitta bakgrunden till den sången på nätet nånstans, kommer inte ihåg var bara men googla! Då kan du ju bara lägga ett sångspår på den! =)
    Måste ännu en gång tacka dig Sörön10 för den fantastiska idén! Jag har förverkligat den nu. Igår besökte jag min kompis som är musiker och har en liten studio. Vi spelade in Kärleksvisan och det blev så himla bra. Jag ser så fram emot att ge skivan till min älskling, så jag vet knappt hur jag ska hålla mig från att avslöja det hela innan bröllopet. =) Jag är så glad!
Svar på tråden Sjunga solo på sin egen vigsel?