Inlägg från: Sörön10 |Visa alla inlägg
  • Sörön10

Sjunga solo på sin egen vigsel?

Jag är också sångerska och fick panik när vår solist hoppade av. Ville verkligen inte "jobba" på mitt eget bröllop... Ville bara vara brud! =) Däremot sjöng jag på festen! Och ja, vi hittade en solist i sista sekunden!

Men det kan vara romantiskt! Speciellt om sångaren är duktig!  

Lycka till med ditt val! 

Och ja, sång är min passion, men jag ville vara 100% fokuserad på att vara brud, därför ville jag inte sjunga!  

• Sörön10
    Annika611 skrev 2011-09-04 13:04:56 följande:
    Hej! Nu har jag i alla fall bestämt mig för att inte sjunga på vigseln. Där vill jag nog bara vara brud och slippa vara nervös för att sjunga. Vet ju inte ens om jag skulle klara av att sjunga för risken är att jag skulle bli för rörd av situationen. Nu måste vi bara fixa en annan solist då...
    Jag tror det kan vara ett klokt beslut! Man får en chans att bara vara i nuet, få gråta om man vill, hinna registrera alla intryck utan att behöva fundera över "det där man snart ska göra ((sjunga))". Jag själv har en massa rutin men jag tog samma beslut som du! Vill få vara "ego" nog och bara vara brud! Inte så "bara" dock, det är himla många nerver å pirr i magen!

Sjung in sången och ge honom som morgongåva istället kanske? 
  • Sörön10
    Annika611 skrev 2011-09-04 13:55:49 följande:
    Wow! Vilken bra idé! Det ska jag försöka göra! Jag har en kompis som har en liten inspelningsstudio, ska kolla med honom!
    Kul att du gillade den! =) Tror man kan hitta bakgrunden till den sången på nätet nånstans, kommer inte ihåg var bara men googla! Då kan du ju bara lägga ett sångspår på den! =)
  • Sörön10
    Annika611 skrev 2011-09-11 12:22:25 följande:
    Måste ännu en gång tacka dig Sörön10 för den fantastiska idén! Jag har förverkligat den nu. Igår besökte jag min kompis som är musiker och har en liten studio. Vi spelade in Kärleksvisan och det blev så himla bra. Jag ser så fram emot att ge skivan till min älskling, så jag vet knappt hur jag ska hålla mig från att avslöja det hela innan bröllopet. =) Jag är så glad!
    Vad glad jag blir! Himla kul att du förverkligade idén och att det GICK! Jag menar, inte alla som har en kompis med studio!

Är bombis på att din blivande kommer bli fantastiskt glad åt presenten! Du får berätta om hans reaktion sedan!

Svar på tråden Sjunga solo på sin egen vigsel?