Inlägg från: Norrlandsljus |Visa alla inlägg
  • Norrlandsljus

Kuvertavgift för hälften av de bjudna?

Nu har jag en märklig fråga...
    Vi ska gifta oss 5 Maj och vi har 25 personer som vi verkligen vill ska komma på bröllopet. Och till detta har vi ca 20 st till som är släkt. Dessa träffar vi regelbundet men är inte så noga för oss om de kommer.
    Vi har en begränsad budget som vi vill lägga till största delen på maten och då kan vi inte betala för mer än de 25

Skulle det vara sjukt att välkomna de övriga 20 men de får betala maten själv?Självklart ska de inte ha med sig någon present isf. Många är långväga gäster  från 25 mil till över 100 och kuvertavgiften skulle bli runt 800 kr.

Till saken hör att i de 25 är det lite från hans släkt och lite från min så om vi bara skulle bjuda dessa så skulle vi utesluta lite av släkterna på bådas sidor helt- utan inbjudan.

Herrgud så rörigt. Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden Kuvertavgift för hälften av de bjudna?
  • Norrlandsljus

Ja. jag vet ju hur knäppt det låter... 800 kr beror på att vi kommer att ha festen på en av Sveriges bästa restauranger. Detta beslut är enormt viktigt för oss.
    Om man skulle sänka kuvertavgiften så har vi ändå inte råd. *dubbelsuck*
    Det enda jag vill är att ingen ska känna sig utesluten.

• Norrlandsljus
    Silketuss skrev 2011-08-26 13:38:27 följande:
    Den känslan infinner sig nog ändå, med en så pass hög kuvertavgift? Jag uppfattade inte varför ni inte kan ta ut en lägre kuvertavgift av alla, ist för att bara ta ut den av ungefär hälften?
    Iof en bra idé men jag avskyr kuvertavgifter egentligen och vill inte att de som jag verkligen vill ha där ska betala....
  • Norrlandsljus
    Chicita skrev 2011-08-26 13:53:22 följande:
    Jag har nämligen varit i den situationen att jag inte blev bjuden till en släktings bröllop då dom inte hade råd. Men om jag vetat det så hade jag gärna betalt min del själv om dom ville ha mig där. Men dom tyckte det var pinsamt att fråga...
    Det är ju precis det jag menar! Argh, vilken problematik.
  • Norrlandsljus

Hursomhelst. Har bestämt att bara bjuda de urspr. 25. Hela idén är ju galen från början till slut.

Svar på tråden Kuvertavgift för hälften av de bjudna?