Inlägg från: Nikkita |Visa alla inlägg
  • Nikkita

Kuvertavgift för hälften av de bjudna?

Jag ser att du redan bestämt dig i denna frågan. Vill ändå lägga in ett litet svar här!
    Jag blev själv bjuden på bröllop hos en inte allt för nära vän. Där bjöds den nära familjen på middagen/festen sen fick de övriga som ville betala 350 kr för att vara med på middagen. (även respektive till de nära fick betala) Ville de som inte var med på middagen ändå vara med på festen så kunde man komma dit senare... Allt detta blev väldit klyddigt. Dessutom kändes det i inbjudan som att de även ville ha presenter av alla... Blev väldigt olustigt av detta, jag valde att gå på vigseln & strunta i resten! 
    Jag förstår att du tänkt lite snabbt på olika lösningar & jag tänker inte hoppa på dina tankar, för det är lätt att tänka galet när man känner panik inför sina val Glad 

Jag tycker alltid det är bäst att anpassa sina fester till vad man har råd med! Så ditt beslut att bjuda bara de närmsta är jätte bra. Tror att du kommer känna dig lugnare & mer tillfreds med det beslutet än om du hade bett hälften betala. Lycka till Skrattande

Svar på tråden Kuvertavgift för hälften av de bjudna?