Inlägg från: affemille |Visa alla inlägg
  • affemille

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Jag och min pojkvän ska gifta oss nästa sommar (2012). Under hela min uppväxt har jag alltid älskat träning och har inte haft problem med min vikt. Dock har jag under de senaste 5-7 åren helt/delvis slutat träna och min vikt har med detta kraftigt ökat. Jag har under de senaste 3 åren arbetat hårt och haft ett väldigt stressande jobb med långa dagar på kontoret vilket bidragit till dåliga matvanor samt minimal träning. I vårast gick min pappa bort alldeles för tidigt. Detta blev en väckarklocka för mig att försöka ändra livstil. Det finns andra saker som är mycket viktigare i livet än att jobba och stressa sig igenom sin tillvaro. Jag bestämde mig för att försöka ändra livstil. I måndags var sista dagen på mitt förra arbete och på måndag börjar jag mitt nya jobb! Detta har varit mitt första steg till ett mer balanserat liv! Jag vill leva efter måttot "jobba för att leva" och "inte leva för att jobba". 

I samband med detta vill jag även passa på att förändra mina matvanor. Från att äta onyttig lättilgänglig mat samt stora portioner ska jag börja äta hälsosamt och minska portionsstorleken. I samband med detta vill jag hitta tillbaka till glädjen jag kände i att träna när jag växte upp. Den positiva effekten jag hoppas kunna få från allt detta är att gå ned till min idealvikt, bli en lyckligare/gladare människa och njuta av livet!

Jag hoppas att vi i denna tråd kan peppa varandra, ge träningstips, mattips mm. 

Jag börjar min resa på måndag, 2011-08-29, hoppas några av er vill hänga på mot ett sundare och hälsosammare liv!

Nuvarande vikt: 76,5
    Målvikt: 58

• Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil
  • affemille

Härligt! Då startar vi samtidigt :) Jag håller verkligen tummarna för dig och hoppas att jag får höra mer om din framgång! 

• affemille

Inga fler som är på? 

• affemille

Jag gillar också bröd! Ska dock försöka sluta med det helt Flört. Godis är något jag också måste sluta med helt till en början. Har jag tagit en kan jag äta hur mycket som helst, är verkligen sockerberoende! Hoppas också att jag kommer igång bra med träning. Verkligen härligt att träna bara man fått det till en rutin! 

• affemille

Vad roligt att vi blir så många!  Nu känner jag mig ännu mer motiverad Glad Tycker också att det skulle vara skoj med lite recept tips! Ser fram emot att få uppdatering hur det går för er alla!

• affemille
    pernillaochhenrik skrev 2011-08-27 21:39:41 följande:
    Hejsan!
    Jag och min sambo ska med gifta oss i sommar.. Jag vill inte se ut som en michelin gubbe när jag har min stora dag..
    Jag började förra veckan. Jag vill gå ner 15kg till bröllopet. Är det orimmligt? Jag är ute och går minst en halvmil varje dag + små promenader då vi har hund. Har även börjat springa med min syster då hon inte heller vill var ''stor'' på mitt bröllop.. Självklart så vill vi gå ner i vikt för alltid med.. men har absolut bröllopet som mål.. Jag rekomenderar att träna med en annan person.. Det peppar en att ge det lilla extra!! Springa den lilla biten till även om man är trött.. 

Vill även ha lite mattips.. tack!

Lycka till tjejer och blivande brudar.. Nu gör vi detta!! 
    Som jag skrev tidigare vill jag gå ner mer än 15 kilo. Målet har jag satt utifrån vad jag vägde innan. Jag vet ju inte riktigt vad du väger men jag tycker inte att ditt mål är orimligt med tanke på att du verkar har kommit igång mycket bra! Håller med dig om att det är väldigt motiverande att ha en träningskompis, lättare att komma ut och träna då och ta i det lilla extra som kommer att krävas! Lycka till och fortsätt på den väg du börjat! 
  • affemille

Vad duktiga ni är allihopa! Jag startade idag Glad Känns väldigt bra tycker jag och inte äta massa onyttigheter, är lite less på den livsstilen! Blir så peppad av er samtliga, nu ska jag ut och promenera 1 h. Ser fram emot att se era resultat! 

• affemille

Vad roligt att det går så bra för er tjejer! Jag har nu varit igång i fyra dagar (sedan i måndags). Det går mycket bra dock har jag minskat portionerna rätt rejält samt inte ätit något godis (är godisfantast) så jag är väldigt hungrig och sugen hela tiden! Har någon något tips på mellanmål som är mättande men ändå nyttigt som man kan ta mellan måltiderna?

Idag har jag gått totalt 1 h (30 min till jobbet och 30 min från), fick min cykel stulen igår så idag var det bara till att gå. Sedan har jag varit ute och sprungit 45 minuter idag och det gick superbra! Verkligen förvånad över min energi. Tack för att ni motiverar mig! På måndag hoppas jag verkligen att jag får resultat på vågen också. 

Kram på er alla Glad 

• affemille
    raring skrev 2011-09-01 13:40:41 följande:
    ställde mig på vågen i morse och hade hoppsan gått ner 2kg denna veckan!! Väldigt förvånad! Jag har ätit ungefär som vanligt, men druckigt mer vatten och lite mindre kaffe. Men fortfarande ingen träning!

Målet är 58, nu är det 4kg kvar!! Om jag nu bara kan bli frisk från min förkylning så att jag kan börja träna lite så kommer det nog att gå!!
    Härligt! Bra kämpat Glad
Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil