• affemille

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Jag och min pojkvän ska gifta oss nästa sommar (2012). Under hela min uppväxt har jag alltid älskat träning och har inte haft problem med min vikt. Dock har jag under de senaste 5-7 åren helt/delvis slutat träna och min vikt har med detta kraftigt ökat. Jag har under de senaste 3 åren arbetat hårt och haft ett väldigt stressande jobb med långa dagar på kontoret vilket bidragit till dåliga matvanor samt minimal träning. I vårast gick min pappa bort alldeles för tidigt. Detta blev en väckarklocka för mig att försöka ändra livstil. Det finns andra saker som är mycket viktigare i livet än att jobba och stressa sig igenom sin tillvaro. Jag bestämde mig för att försöka ändra livstil. I måndags var sista dagen på mitt förra arbete och på måndag börjar jag mitt nya jobb! Detta har varit mitt första steg till ett mer balanserat liv! Jag vill leva efter måttot "jobba för att leva" och "inte leva för att jobba". 

I samband med detta vill jag även passa på att förändra mina matvanor. Från att äta onyttig lättilgänglig mat samt stora portioner ska jag börja äta hälsosamt och minska portionsstorleken. I samband med detta vill jag hitta tillbaka till glädjen jag kände i att träna när jag växte upp. Den positiva effekten jag hoppas kunna få från allt detta är att gå ned till min idealvikt, bli en lyckligare/gladare människa och njuta av livet!

Jag hoppas att vi i denna tråd kan peppa varandra, ge träningstips, mattips mm. 

Jag börjar min resa på måndag, 2011-08-29, hoppas några av er vill hänga på mot ett sundare och hälsosammare liv!

Nuvarande vikt: 76,5
    Målvikt: 58

• Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil
  • Anonym (kämpar)

Mitt nya liv börjar också på måndag!! Min plan är att äta mat med lågt GI, då jag tycker jag mår bättre av det, samt att promenera varje dag. Träning är för mig ganska svårt då jag har svår värk i hela kroppen som förvärras av fysisk ansträning, därför kommer mitt fokus ligga på maten. Jag är sjukskriven sedan en längre tid på grund av min värk och har i och med det utvecklat ganska dåliga vanor. Dessa är det dags att bryta nu!

Kul att ha någon att följa på vägen!!

• affemille

Härligt! Då startar vi samtidigt :) Jag håller verkligen tummarna för dig och hoppas att jag får höra mer om din framgång! 

• affemille

Inga fler som är på? 

• Anonym

Jodå, jag ska ner minst 30 kg!!

• Dita

Jag är med! Väger nu 73 kg och ska ner till 58 i alla fall. Helst 55, men man måste ju börja någonstans! Vad gör man om man är brödjunkie då?

• affemille

Jag gillar också bröd! Ska dock försöka sluta med det helt Flört. Godis är något jag också måste sluta med helt till en början. Har jag tagit en kan jag äta hur mycket som helst, är verkligen sockerberoende! Hoppas också att jag kommer igång bra med träning. Verkligen härligt att träna bara man fått det till en rutin! 

• vitvå2011

Jag ska köra viktväktarna och ska ner 30 kg till nästa sommar då jag och min sambo ska gifta oss på Mallorca!!

• Dita

Jag tänkte inte undvika något (jag är typ allergisk mot socker så jag har inte problem med godis och sånt tack och lov) men pasta, ris, bröd ja kolhydrater i största allmänhet är mitt problem och att jag inte rör på mig som jag brukade. Jag och fästmannen ska börja lite smått och hoppas att vi kan få en långvarig rutin på det hela, inte bara inför bröllopet. Mitt mål är ju att stanna på runt 58 kg och få en sundare livsstil helt enkelt... Tänker nog köra Viktklubb på Aftonbladet. Funkade bra när jag väl var igång.

Vi får se hur det går :) Lycka till alla.

• bellalicious

Jag är också på :) Här har vi en till bröd junkie (och godis monster för den delen) men efter ett smått "sammanbrott" idag så har jag och älsklingen bestämt oss för att på måndag så kör vi, på måndag ska vi börja leva hälsosammare. Köra lågkolhydratisk kost, promenera och springa.

Vi fixar det här tjejer! :D

Nuvarande vikt: 74 kg

Målvikt:57 kg (helst 55 kg)

• lurpan

Jag är på!!

Jag vill ner ca 10 kg. Gick för ca 1,5 år sen ner 15 kg och har hållt den vikten bra.
    Men nu inför bröllopet vill jag ner ännu mer. Ca 60 vill jag väga när jag säger I do. Gärna ännu mindre.
    Är 172 cm lång.

Jag kommer göra det genom att äta minimalt med kolhydrater, lchf-isch. Inte helt strikt lchf men väldigt inspirerat av det. Har  nu gått ner 3 kg (sommarkilona) på 2 veckor med hjälp av detta tänk så jag hoppas att nästa 10-2 kg blir lika "lätta". 

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil