• affemille

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Jag och min pojkvän ska gifta oss nästa sommar (2012). Under hela min uppväxt har jag alltid älskat träning och har inte haft problem med min vikt. Dock har jag under de senaste 5-7 åren helt/delvis slutat träna och min vikt har med detta kraftigt ökat. Jag har under de senaste 3 åren arbetat hårt och haft ett väldigt stressande jobb med långa dagar på kontoret vilket bidragit till dåliga matvanor samt minimal träning. I vårast gick min pappa bort alldeles för tidigt. Detta blev en väckarklocka för mig att försöka ändra livstil. Det finns andra saker som är mycket viktigare i livet än att jobba och stressa sig igenom sin tillvaro. Jag bestämde mig för att försöka ändra livstil. I måndags var sista dagen på mitt förra arbete och på måndag börjar jag mitt nya jobb! Detta har varit mitt första steg till ett mer balanserat liv! Jag vill leva efter måttot "jobba för att leva" och "inte leva för att jobba". 

I samband med detta vill jag även passa på att förändra mina matvanor. Från att äta onyttig lättilgänglig mat samt stora portioner ska jag börja äta hälsosamt och minska portionsstorleken. I samband med detta vill jag hitta tillbaka till glädjen jag kände i att träna när jag växte upp. Den positiva effekten jag hoppas kunna få från allt detta är att gå ned till min idealvikt, bli en lyckligare/gladare människa och njuta av livet!

Jag hoppas att vi i denna tråd kan peppa varandra, ge träningstips, mattips mm. 

Jag börjar min resa på måndag, 2011-08-29, hoppas några av er vill hänga på mot ett sundare och hälsosammare liv!

Nuvarande vikt: 76,5
    Målvikt: 58

• Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil
  • Anonym (kämpar)

Jag började ändra min kost lite för en vecka sedan, för att idag börja på allvar. Har under denna veckan redan gått ner 1,6 kg! Blev jätteglad, speciellt eftersom det inte ens har varit jobbigt. Får väl se hur det blir nu. Rivstart på GI Viktkoll fr o m idag. Spännande!

• affemille

Vad duktiga ni är allihopa! Jag startade idag Glad Känns väldigt bra tycker jag och inte äta massa onyttigheter, är lite less på den livsstilen! Blir så peppad av er samtliga, nu ska jag ut och promenera 1 h. Ser fram emot att se era resultat! 

• Carroll

Hej!!

Jag vill också hänga på här! Ska ner 25 kg i vikt till den stora dagen nästa år i juli... Jag tänker dock inte köra med några förbud (iallafall inte initialt), då jag vet hur jag blir av det. Min tanke är helt enkelt att äta lite nyttigare och att röra på mig. Jag har plockat bort väldigt mycket sötsaker, då jag under en lång tid har vräkt i mig av diverse (fick mitt andra barn i april, och när man är gravid får man ju äta vad man vill.... eller??). Men nu är det som sagt nya tag, så nu kör vi!!! Känner mig så peppad

Lycka till alla blivande brudar

• Anonym (Ida)

Idag var jag ute och gick med stavar i 40 minuter och ikväll har jag varit på ett spinningpass, det var det roligaste passet jag har varit på på länge, ledaren var så jäkla kul och han hade jättebra musik så jag blev riktigt peppad :)

• MochR

Jag vill också vara med!

väger i denna stund 89,9kg och vill ner under 70!!!

Provade cambridge förra våren och gick ner 15kg på det blev skit nöjd och var då nästan nere i målvikten men sen bytte jag jobb, flytta och tappa motivationen så gick upp allt och lite till! så denna gång ska jag försöka utan drastiska metoder som cambridge. Det blir vanlig mat med mycket grönsaker och träning kommer behöva all pepp man kan få Tungan ute

Godis och chips är min största last + att jag har väldigt svårt att ta mig iväg och träna... men idag har jag inte käkat något godis och bokat ett spinningpass till imorrn bitti innan jobbet!!

kämpa vidare alla blivande brudar!

• Millan 77

Hej!
    Vilken bra tråd. Är också blivande brud(juni 2012) och som så många andra dras man med ett antal kilos övervikt. Körde Gi-metoden i våras och gick ner 6 kilo. Köpte boken 6 kilo på 6 veckor och den kan jag varmt rekomendera. Men sen kom sommaren och semester och ja då blev det lite slarv och 3 kilo upp igen:( Har nu tänkt  att ta mig i kragen igen och köra vidare på Gi/Lchf. Väger idag 74 kilo och är 170 cm lång. Måler är 65-67 kilo.

• Bröllop201206

Hej! Jag vill oxå vara med. Gifter mig i juni 2012. Men vill gå ner i vikt redan nu i höst, så jag kan börja prova bröllopsklänningar jag är 172cm lång och vill gå ner i vikt till 60-61kg, vilket jag vägde i våras innan jag började gotta i mig flera magnumglassar hela sommaren. Så nu är min vikt idag 64,3kg. Mitt tänk e att äta bra mat med mycket grönsaker fisk och kyckling. Jag är oxå en bröd-tokig brud. Min bröd-plan är att skippa brödet helt på veckodagarna, men om jag vill äta vitt bröd så får jag äta det på helgen. Godis ska jag minska ner till att bara äta på fredagar och då i mindre mängd. Jag använder mig av stegräknare varje dag och försöker gå minst 10000-12 000 steg om dagen. Idag har jag gått 15 000steg och cyklat på motionscykeln hemma 20km och ej ätit godis idag! Så nu kämpar vi på brudar, det här klarar vi!

• Anonym (Seg)

Jag är med. Köpte precis 3mån online abonnemang hos Viktväktarna med rabatt. Väger idag 58-59 kg o Vill gå ner minst 6 kilo till nyår. Har även tänkt att komma igång med träningen. Vi har precis förlovat oss men planerar att gifta oss sommaren 2012. Någon som provat Viktväktarna?

• nawa

Jag väger ca 68-69 kg och vill gå ner till ca 60-61 kg! Jag är 170 cm lång, men kan inte skylla på skelettvikt eller liknande (inte för att man behöver något o skylla på!) då jag har ett superlätt skelett.. Mina extrakilon kommer endast från småätande och dåligt med motion. Men nu jäklar :)

Ska köra på det enda vettiga jag vet, äta nyttigare, lite mindre och träna mer. Ingen diet för det klarar jag inte av i det långa loppet.

PS: aftonbladets viktklubb har jag använt förut och det fungerade superbra. Lätt o använda o lätt o lära sig, så man behöver inte vara medlem superlänge.  

• Anonym (augustibrud)

I Agusti 2012 blir jag fru o då ska jag vara några kilon lättare!
    Väger idag 80 och ska ner till iaf 72

GI är det tänkt här samt motion/träna

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil