• affemille

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Jag och min pojkvän ska gifta oss nästa sommar (2012). Under hela min uppväxt har jag alltid älskat träning och har inte haft problem med min vikt. Dock har jag under de senaste 5-7 åren helt/delvis slutat träna och min vikt har med detta kraftigt ökat. Jag har under de senaste 3 åren arbetat hårt och haft ett väldigt stressande jobb med långa dagar på kontoret vilket bidragit till dåliga matvanor samt minimal träning. I vårast gick min pappa bort alldeles för tidigt. Detta blev en väckarklocka för mig att försöka ändra livstil. Det finns andra saker som är mycket viktigare i livet än att jobba och stressa sig igenom sin tillvaro. Jag bestämde mig för att försöka ändra livstil. I måndags var sista dagen på mitt förra arbete och på måndag börjar jag mitt nya jobb! Detta har varit mitt första steg till ett mer balanserat liv! Jag vill leva efter måttot "jobba för att leva" och "inte leva för att jobba". 

I samband med detta vill jag även passa på att förändra mina matvanor. Från att äta onyttig lättilgänglig mat samt stora portioner ska jag börja äta hälsosamt och minska portionsstorleken. I samband med detta vill jag hitta tillbaka till glädjen jag kände i att träna när jag växte upp. Den positiva effekten jag hoppas kunna få från allt detta är att gå ned till min idealvikt, bli en lyckligare/gladare människa och njuta av livet!

Jag hoppas att vi i denna tråd kan peppa varandra, ge träningstips, mattips mm. 

Jag börjar min resa på måndag, 2011-08-29, hoppas några av er vill hänga på mot ett sundare och hälsosammare liv!

Nuvarande vikt: 76,5
    Målvikt: 58

• Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil
  • MochR

Va duktiga alla är och var stolta över att g/hg/kg börjar rasa Glad Ikväll blir det aerobic för min del och sparar massa points till helgen (har återföreningsfest från 9:an och det kan jag inte vara nykter på Flört så massa points behövs till att täcka alkohol och mat)

• Anonym (juli2012)

Vi gifter oss nästa sommar så nu är det dags att skärpa sig. Testade redan i våras LCHF men fick ingen desto större viktminskning. I lördags flyttade jag och gav samtidigt LCHF en ny chans, på tisdagsmorgonen fick jag en chock när vågen visade -5kg på en vecka, jag har nu samma vikt som när vi träffades för 7 år sen (eller så har det hänt nåt med vågen på resan hit. 10 kg till och jag skulle vara supernöjd och stolt över mig själv. 

LCHF hjälper mig med det som varit svårt, sötsuget. Jag har nu jourat 3 dygn och det ligger ännu lika många chokladbitar i skålen på matbordet som det gjorde när jag började. Det skulle aldrig ha hänt innan. Jourar till måndag och hoppas kunna bjuda han jag byter av med på choklad när vi byter. 

• Anonym (juli2012)

Oj läste igenom tråden och konstaterade att ni alla e sjukt duktiga, fortsätt kämpa tjejer! Och det bästa av allt tycker jag är att många har tänkt att det ska bli en livsförändring och inte bara nåt kortsiktigt, visst är det kul att vara snygg på dagen D men jag vill också leva länge med min älskling.

Det som hjälpt mig den här veckan är konstigt nog distansen till min m2b. Jag flyttade på grund av ett jobb så vi bor för tillfället inte tillsammans och jag flyttar tillbaka efter nyår. När vi bodde tillsammans blev det alltför ofta nåt gott på kvällarna så både han och jag, tar tillfället i akt och försöker nu ändra våra vanor på varsitt håll. Träningen har jag aldrig haft nåt problem med, älskar att träna och tvingar nu mig själv att hoppa över ett pass ikväll eftersom jag har en förkylning på gång. 

För mig försvinner chipssuget iaf när jag saltar maten lite extra, äter annars mycket mindre salt än genomsnittet så tror mitt chipssug ofta är kroppens signal att den behöver lite mera salt. 

Min nuvarande vikt är 75 kg och målet är 65kg till nyår. Men om det fortsätter att gå så här smärtfritt så får vi se om jag ändrar målet innan nyår.

• Anonym (augustibrud)

Jag ska fara på bodyoump ikväll... jag ska.... JAG SKA!!!!
    Fast jag har ingen motivation :(

Fast jag vet att det kommer att vara skönt när jag väl är där ocg efteråt kommer det kännas helt underbart....... och man har chans o vinna ett träningskort så bara därför borde jag fara......... JAG SKAAAAAAAA...... bläää...

(o vågen visar plus minus noll o just precis tröck jag i mig chokladkex för att det är ju så himla gott och hur i hela friden ska jag nånsin bli smal när jag inte har ngn karaktär fy vad less jag är på mig själv nu!! SÅ! Var bara tvungen o få spy ut lite. Ursäkta. Nu ska jag gå o äta något så jag orkar med den den där PUMPEN ikväll som jag SKA gå på!)

• raring
    Anonym (augustibrud) skrev 2011-09-08 17:24:01 följande:
    Jag ska fara på bodyoump ikväll... jag ska.... JAG SKA!!!!
    Fast jag har ingen motivation :(

Fast jag vet att det kommer att vara skönt när jag väl är där ocg efteråt kommer det kännas helt underbart....... och man har chans o vinna ett träningskort så bara därför borde jag fara......... JAG SKAAAAAAAA...... bläää...

(o vågen visar plus minus noll o just precis tröck jag i mig chokladkex för att det är ju så himla gott och hur i hela friden ska jag nånsin bli smal när jag inte har ngn karaktär fy vad less jag är på mig själv nu!! SÅ! Var bara tvungen o få spy ut lite. Ursäkta. Nu ska jag gå o äta något så jag orkar med den den där PUMPEN ikväll som jag SKA gå på!)
    haha, vilket härligt inlägg! håller tummarna för att du kom iväg
  • MochR

Idag var det invägning och vågen sa -2.5kg Skrattande och det fast det var fest i helgen och alkohol är ju allt annat än nyttigt...

Hoppas det går bra för er också tjejer!

• Bröllop201206

Halloj! Hur går det för er tjejer? Jag blev dunderförkyld i torsdags förra veckan med feber ,halsont och en jobbig snuva, och har inte kunnat träna sen dess, går bara mindre promenader nu per dag, tills snuvan och förkylningen släpper så jag kan börja träna igen. Tyvärr blir det lätt att man tycker synd om sig själv när man e sjuk, å då slinker en chokladkaka lätt ner i magen . Hoppas ni fortsätter och kämpar på! Ni e såå duktiga!

kramz

• MochR
    Bröllop201206 skrev 2011-09-13 17:22:42 följande:

. Tyvärr blir det lätt att man tycker synd om sig själv när man e sjuk, å då slinker en chokladkaka lätt ner i magen . Hoppas ni fortsätter och kämpar på! Ni e såå duktiga

Håller helt med! när man är sjuk kan man inte vara nyttig, men kämpa vidare och ta igen dig så kan du snart börja träna igen :)
  • Bröllop201206

tack så mycket för din förståelse, ja det e svårare när man e krasslig att avstå från godis när man tycker synd om sig själv och snörvlar. Måste säga att jag tycker du är jätte duktig! äter din sambo oxå mat enligt viktväktarna?

Heja på alla brudar! Ni e duktiga som kämpar! För mig blir det fortf ingen träning än, är fortfarande sjuk tyvärr.

kramz

• MochR

Nä han äter inte inte efter viktväktarna han är underviktig. Men vi äter samma mat ibland lägger han till mer kolhydrater bara och så äter han chips,godis och glass vilket jag inte gör! (eller ibland men de får man ju bara man räknar rätt på pointsen)

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil