• affemille

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Jag och min pojkvän ska gifta oss nästa sommar (2012). Under hela min uppväxt har jag alltid älskat träning och har inte haft problem med min vikt. Dock har jag under de senaste 5-7 åren helt/delvis slutat träna och min vikt har med detta kraftigt ökat. Jag har under de senaste 3 åren arbetat hårt och haft ett väldigt stressande jobb med långa dagar på kontoret vilket bidragit till dåliga matvanor samt minimal träning. I vårast gick min pappa bort alldeles för tidigt. Detta blev en väckarklocka för mig att försöka ändra livstil. Det finns andra saker som är mycket viktigare i livet än att jobba och stressa sig igenom sin tillvaro. Jag bestämde mig för att försöka ändra livstil. I måndags var sista dagen på mitt förra arbete och på måndag börjar jag mitt nya jobb! Detta har varit mitt första steg till ett mer balanserat liv! Jag vill leva efter måttot "jobba för att leva" och "inte leva för att jobba". 

I samband med detta vill jag även passa på att förändra mina matvanor. Från att äta onyttig lättilgänglig mat samt stora portioner ska jag börja äta hälsosamt och minska portionsstorleken. I samband med detta vill jag hitta tillbaka till glädjen jag kände i att träna när jag växte upp. Den positiva effekten jag hoppas kunna få från allt detta är att gå ned till min idealvikt, bli en lyckligare/gladare människa och njuta av livet!

Jag hoppas att vi i denna tråd kan peppa varandra, ge träningstips, mattips mm. 

Jag börjar min resa på måndag, 2011-08-29, hoppas några av er vill hänga på mot ett sundare och hälsosammare liv!

Nuvarande vikt: 76,5
    Målvikt: 58

• Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil
  • Kluster

Känner att det är dags för mig att hoppa på tråden. Vill bara gå ner ca 5 kg men jisses vad de kilona har etsat sig fast (lår o mage). Har utökat träningen, räknat kalorier, you name it, men inget händer. Idag åt jag dessutom en pannacotta på jobbet. Någon som har nåt tips på vad man gör om man har fastnat på en viss vikt??? Styrketränat 2-3 ggr/vecka o springer 2-3 ggr/ vecka, men som sagt, inget händer.

• MochR

3hg ner denna vecka inte särskillt nöjd men de går neråt iaf!

• Bröllop201206

Jag tycker du"MochR" är jätteduktig som kämpar och går ner i vikt. Min sambo är oxå underviktig och äter chips och godis, och det tycker jag är otroligt svårt att inte vilja smaka själv när sambon sitter och käkar chips eller godis på helgen, Men jag kan ju inte neka honom att äta det heller. Jag tycker du är jätteduktig som avstår chips och sånt även fast din sambo äter det, det är styrka det. Kämpa på, det här går ju bra för dig! Jag själv har fortf snuva e inne på snart 2,5vecka nu. Men jag har börjat gå längre promenader igen iaf, även om cykelträningen får vänta tills nästa vecka och då sätter jag igång igen med att träna. Kramz

• MochR
    Bröllop201206
    Tack så mycket :)
    Har viktväktar godis som jag tog till i helgen vi var som två barn med varsin godispåse som den andre absolut inte fick röra :P Haha!
    Drygt med förkylningar som vägrar ge sig, nästa vecka kan du kanske köra som vanligt igen! själv har jag jobbat så jag drog på mig magkatarr/magsjuka eller något liknande så de har inte blivit någon träning den här veckan men hoppas på att kunna gå på aerobic imorrn...

Till alla andra också var starka och kämpa vidare!
    kram
  • MochR

måndag och invägning efter en helg på Gröna Lund så trodde ja inte att de skulle ha hänt så mycket men imorse på vågen blev jag glad -0,5kg Glad

Nu frisk igen så imorrn hoppas jag på att det blir träning igen!

• MrsMH

kastar mig in här. 
    en evighet till bröllopsdagen. men lika bra o börja nu så man e i perfekt size när klänningen ska köpas in!.
    bröllopet går av 21/12-13.
    vikt 82 o målet är 65!!!!!

kör VLCD ner till 75 kg, sen blir de LCHF! e den diet som min läkare har påtalat då jag har PCOS(hormonsjukdom) 

kastar in min vikt på onsdagar :)

heja oss

ps, fan va duktiga nu töser e! 

• Anonym (Ankan)

Åh! Mitt problem är att så fort jag nått vikten jag trivs i så tänker jag "åh, nu är jag smal, nu kan jag äta vad jag vill och så "unnar jag mig" massor med onyttigt och går upp igen.... När ska jag lära mig att det inte är att "unna sig" att trycka i sig socker och fett som: 
    -gör mig trött
    -ger mig dålig hy
    -gör att jag går upp i vikt

Jag tycker inte ens att det är gott i 9 fall av 10! Per automatik väljer jag en påse chips när jag vill "belöna mig" även om jag egentligen hellre skulle äta en bit kött med god sås... Åh vad trött jag blir!

Men nu ska jag inte vara "tjejig" och fokusera på vad jag gjort fel, utan tänka framåt!

Avslutar kvällens inlägg med att klappa mig på axeln för att jag tränade igår och säga HEJA ER! till alla här i tråden!! :) 

• Hallonkräm

Vi gifter oss 1/9-12, och har båda softat till det regält...
    men nu är det regelbunden träning som gäller och vi kör även lite LCHF inspirerad mat med mindre potatis, pasta, ris och bröd...

För mig går det bra, inte alls svårt att undvika dessa godbitar men den blivande har lite svårare att låta bli.

Min startvikt: 83 kg
    Målvikt: 65 kg

just nu väger jag 76,5 kg och vi har hållt på med vår diet i ca 3 veckor.

Målet käns långt borta men jag hoppas och tror att jag kommer att lyckas!

• pernillaochhenrik

Det är så frustrerande.. Är tok förkyld så träningen ligger på is.. Jag vill bara ut och springa och känna hur det bränner.. KÖTTA!!!!
    SÅ kom igen nu snälla förkylning.. Försvinn..

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil