• affemille

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Jag och min pojkvän ska gifta oss nästa sommar (2012). Under hela min uppväxt har jag alltid älskat träning och har inte haft problem med min vikt. Dock har jag under de senaste 5-7 åren helt/delvis slutat träna och min vikt har med detta kraftigt ökat. Jag har under de senaste 3 åren arbetat hårt och haft ett väldigt stressande jobb med långa dagar på kontoret vilket bidragit till dåliga matvanor samt minimal träning. I vårast gick min pappa bort alldeles för tidigt. Detta blev en väckarklocka för mig att försöka ändra livstil. Det finns andra saker som är mycket viktigare i livet än att jobba och stressa sig igenom sin tillvaro. Jag bestämde mig för att försöka ändra livstil. I måndags var sista dagen på mitt förra arbete och på måndag börjar jag mitt nya jobb! Detta har varit mitt första steg till ett mer balanserat liv! Jag vill leva efter måttot "jobba för att leva" och "inte leva för att jobba". 

I samband med detta vill jag även passa på att förändra mina matvanor. Från att äta onyttig lättilgänglig mat samt stora portioner ska jag börja äta hälsosamt och minska portionsstorleken. I samband med detta vill jag hitta tillbaka till glädjen jag kände i att träna när jag växte upp. Den positiva effekten jag hoppas kunna få från allt detta är att gå ned till min idealvikt, bli en lyckligare/gladare människa och njuta av livet!

Jag hoppas att vi i denna tråd kan peppa varandra, ge träningstips, mattips mm. 

Jag börjar min resa på måndag, 2011-08-29, hoppas några av er vill hänga på mot ett sundare och hälsosammare liv!

Nuvarande vikt: 76,5
    Målvikt: 58

• Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil
  • Soffan44

Åh vilken bra tråd för att peppa och puscha varandra. Bra att faktiskt ha ett stort mål att kämpa emot då blir det så mycket lättare. Bloggar själv om kost och träning, http://soffansblogg.wordpress.com, och resan mot toppform inför bröllopet sommaren 2011.

Vill man så kan man, bara man har bra folk omkring sig som peppar en. Allt är möjligt! ;) Nu ska jag iväg på ett styrketräningspass ;)

Lycka till alla tjejer!!

• Sandra och Joakim

Vill också vara med =)
    Längd: 155 cm
    Startvikt: 64
    Målvikt: 55

Jag och min M2B försöker gå ut på en 45-55 min promenad varje dag och vi har varit ganska duktiga =)
    Utöver det har jag ännu inte hunnit med så mycket men vi gifter oss i augusti så vi har tid på oss!

• pernillaochhenrik

Välkommna hit! Det är bara roligar ju fler vi blir!!!

Ja, jädrans vad snygga vi kommer att vara på våran stora dag!! Kyss

• MochR

Hemskt idag! +0,9 hoppas det beror på att det är kvinliga veckan (brukar svälla då) Inte en så nyttig helg heller men så farligt var det inte!!!!

Pust och stön men måste väl försöka ta nya tag... även om det är svårt då jag blir sugen på allt denna vecka!! dessutom är det klänningsprovning på fredag så jag känner mig inte alls nöjd Rynkar på näsan

• Troll

Jag har alltid varit liten så jag har inte direkt behövt gå ner i vikt, men jag tränar mycket och tänker på vad jag äter. Om man vill sluta vara onyttig med dricka, godis och sådant, så är det bättre att trappa ner än att sluta direkt med allt för då blir man ofta mer sugen och kan inte sluta tänka på det. Jag vande mig av med dricka för 2 år sedan och nu kan jag inte dricka det längre för att det är för sött.

Jag tycker också man kan unna sig en dag i veckan då man får äta något onyttigt. Dock inte hela dagen vad man vill, då förstör man ju allt om man ska proppa i sig 3 kg godis. Men om man är hemskt sugen på kladdkaka t ex så kan man på den dagen få ta en bit.

• pernillaochhenrik

Var ute och sprang igår.. Någon hade hällt cement i mina ben.. Faan vad hårt det var.. Men känndes skönt att göra det.. och gutt när man kom hem igen!!
    Troll, tack för bra tips!
    MochR.. Det är nog röda veckan som spökar.. Typiskt att det skulle krocka med provningen!! 

• enelram

Ut å gå försök ät på fasta tider 3 till 4 timmar emellan..
    Jag har gått ner från 77,7 till 56kg sen februari...
    FÖrsök att ha med dej nåt att knapra på morot,äpple,knäckemacka vad som helst jag har ätit nötter när suget å inte mat har funnits till hands.
    Å va inte rädd att be dina kompisar attt hjälpa till å inte tjata men det gör väl inget ta en bit...
    Allt går om man har rätt inställning JAG VET!
    Har inte sprungit en meter bara gått.......
    LYCKA TILL!

• MochR

Hoppas det går bra för er tjejer!

Här har det gått super det var nog bara röda veckan som spökade förra veckan för denna vecka var det -1,6kg Glad Imorrn är det spinning igen och förhoppningsvis blir det mer träning denna vecka förra veckan blev det typ inget...

• MochR

måndag = invägning denna vecka -1kg nu lyckats med strax över 7kg så nöjd!!!

idag iväg och testa fler klänningar så önska mig lycka till Flört

• MochR

urch känner mig inte alls pepp just nu på träning...

har varit små förkyld jätte länge och varje gång jag försöker börja träna igen så blir jag jätte dålig igen... och nu har jag tappat lusten på att försöka igen Obestämd

hur får man tillbaka motivationen??

Går fortfarande ner men vill träna också...

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil