• affemille

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Jag och min pojkvän ska gifta oss nästa sommar (2012). Under hela min uppväxt har jag alltid älskat träning och har inte haft problem med min vikt. Dock har jag under de senaste 5-7 åren helt/delvis slutat träna och min vikt har med detta kraftigt ökat. Jag har under de senaste 3 åren arbetat hårt och haft ett väldigt stressande jobb med långa dagar på kontoret vilket bidragit till dåliga matvanor samt minimal träning. I vårast gick min pappa bort alldeles för tidigt. Detta blev en väckarklocka för mig att försöka ändra livstil. Det finns andra saker som är mycket viktigare i livet än att jobba och stressa sig igenom sin tillvaro. Jag bestämde mig för att försöka ändra livstil. I måndags var sista dagen på mitt förra arbete och på måndag börjar jag mitt nya jobb! Detta har varit mitt första steg till ett mer balanserat liv! Jag vill leva efter måttot "jobba för att leva" och "inte leva för att jobba". 

I samband med detta vill jag även passa på att förändra mina matvanor. Från att äta onyttig lättilgänglig mat samt stora portioner ska jag börja äta hälsosamt och minska portionsstorleken. I samband med detta vill jag hitta tillbaka till glädjen jag kände i att träna när jag växte upp. Den positiva effekten jag hoppas kunna få från allt detta är att gå ned till min idealvikt, bli en lyckligare/gladare människa och njuta av livet!

Jag hoppas att vi i denna tråd kan peppa varandra, ge träningstips, mattips mm. 

Jag börjar min resa på måndag, 2011-08-29, hoppas några av er vill hänga på mot ett sundare och hälsosammare liv!

Nuvarande vikt: 76,5
    Målvikt: 58

• Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil
  • MochR

Hur går det för alla nu efter jul och nyårs helgerna??

Jag tror jag har lyckats tappat de 1,5kg som jag gick upp över jul och lite till men vi får se på måndag när det är invägning på riktigt!

fortfarande svårt att ta mig iväg och träna... pust vet inte hur jag ska få motivationen till det

• pernillaochhenrik

Jag hade gått upp under julen med. Nu är jag igång med PT Tränar styrka 4 ggr i veckan och kondition 1, vila 2.. Oj vad han kör med mig, men man får hoppas att det kommer ge något bra..  Han har även påpekat massa grejer med min kost som jag håller på att ändra på.. Så håll tummarna för mig nu brudar! 
    Hur går det för er? Nu tar vi tag i denna tråden igen och puschar varandra..

• MochR

oj det låter bra det!!

Här går det mindre bra har fortfarande inte kommit igång med träningen hoppas på att kunna dra igång i veckan!
    är nu på läger och det är inte lätt att äta rätt när man har helpenson finns alldeles för mycket god mat Skrattande

• bridetobe2013

hej! Hoppar på här. Började med vv för 3 veckor sedan. Skrev in mig på makalösa 95,8 och vägde i torsdags 93,1. Så -2,7 kg.En liten bit på väg, men en lång bit kvar.

Har inte hunnit träna ngt än då jag lyckades dra på mig en lunginflammation för ett par veckor sen. Men hoppas komma igång med träning om ett par veckor. Vill bli helt frisk först. Hoppas kunna fixa kosten så länge iaf...

Duktiga ni andra är.

1/6 2013
  • MochR

oj va duktigt! fortsätt så och se till att du är frisk innan du börjar träna!

• Nudax

Hej!

Förstår att ni andra redan känner varandra utan och innan, men jag hoppar gärna in här för en extra-push?

Har gått ner från hemska 100, 5 (mesta jag någonsin vägt :S) till nu 91,3. Vill ner till 75 kg, d.v.s. dryga 16kg till innan 28:e juli då jag gifter mig. Faktum är att jag redan köpt min bröllopsklänning, och för att kunna ha den måste jag ner till i alla fall 80 kg (den har snörning), så jag MÅSTE! =D

Så.... 16kg på cirka 25/26 veckor... måste alltså ta i snitt 06-0,7kg/vecka. Än så länge inget oöverkommeligt men det gäller att man håller motivationen uppe =S

Ni andra verkar superduktiga!

• MochR

nudax välkommen! bara att hoppa på, roligt med flera så vi är många som kan stötta varandra! du erkar vara på god väg nu är det bara resten kvar Tungan ute

• Nudax

MochR: Tack! Ja nu gäller det att köra gärnet! =D

• Bröllop201206

Hej alla kämpe-brudar! :) Jag tittar tillbaks hit igen. Jag har haft det ganska struligt nästan hela hösten med förkylningar å andra sjukdomar, så det har tidvis känt väldigt svårt för mig att inte tröstäta, som jag tyvärr gör när jag mår dåligt. Men iaf jag har fortsatt promenera 10 000steg om dagen och cyklat på motionscykeln 3-5 ggr veckan och gjort diverse andra övningar, så det känns som att jag fått en starkare kropp, men jag har slarvat för mycket med maten och ätit på tok för mycket onyttigheter, så vågen har visat viktuppgång och inte neråt:( men nu har jag bestämt mig för att ta nya tag med kosten, träningen har jag ju redan. Så nu tar jag nya tag, jag gifter mig i början på juni, det börjar närma sig:) när ska ni gifta er? Jag har hittat min klänning oxå! Det känns skönt. Fortsätt kämpa, ni e så duktiga tjejer!

• Jane
    Nudax skrev 2012-01-28 19:50:20 följande:
    Hej!

Förstår att ni andra redan känner varandra utan och innan, men jag hoppar gärna in här för en extra-push?

Har gått ner från hemska 100, 5 (mesta jag någonsin vägt :S) till nu 91,3. Vill ner till 75 kg, d.v.s. dryga 16kg till innan 28:e juli då jag gifter mig. Faktum är att jag redan köpt min bröllopsklänning, och för att kunna ha den måste jag ner till i alla fall 80 kg (den har snörning), så jag MÅSTE! =D

Så.... 16kg på cirka 25/26 veckor... måste alltså ta i snitt 06-0,7kg/vecka. Än så länge inget oöverkommeligt men det gäller att man håller motivationen uppe =S

Ni andra verkar superduktiga!

Gud vad duktig du är! Kör på i samma fart bara! :) Tror du du kommer klara ditt mål och gå ner 0,6-0,7 kg i veckan? Jag måste gå ner 10 kg fram till 4 augusti, tyvärr har jag inte discplinen och har inte börjat än.

lycka till! :)

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil