Bröllop201206 skrev 2012-03-09 22:48:39 följande:
Nudax: tack! :) Ja jag ska klara det, försöka iaf, har klarat av fredagskvällen utan något godis/ chips eller smaskiga delikato-kokosbollar som min sambo mumsat på hela kvällen, men jag avstod:) duktiga jag;) hehe, låter jättelöjligt men jag är stolt över mig iaf. Bara resten av helgen kvar, speciellt inornkväll till melodifestivalen, då ska jag försöka hålla mig borta från sambons chipsätande. Godnatt!
ojoj! Förstår att det blir riktigt svårt när sambon ändå mumsar på!!! Tycker absolut att du ska vara stolt, med rätt, det är ju assvårt!!!
Vi har haft det likadant här hemma (
som jag tror vi pratat om förut här upp i tråden) att min sambo mumsat på och jag försökt hålla mig -
vilket då inte gått så bra. Sedan ett par helger tillbaka har vi nu tagit ett gemensamt tag, det är så hjälpsamt för mig att han gör så, så nu har vi aldrig godis eller chips hemma på helgerna ens! Istället har vi mumsat på grönsaksstavar och dipp eller mörk choklad. Jag är ingen som varti t särskilt förtjust i mörk choklad förut, men nu när man vant sig av med sockersuget känns det faktiskt rätt gott och tillräckligt för att stilla cokladsuget =) T,ex som till ikväll. för att få känna att man ändå dukar fram gottigheter till melodifestivalen så har vi köpt hem färsk annanas och melon, de kommer vi skära upp i små bitar man kan äta med gaffel. Sen har vi faktiskt lite naturgodis hemma också. Inte för att det är färre kalorier i - för det är ju exakt lika illa som vanligt godis, om inte värre - men för att det är naturligare socker i dem, jag får inte samma sockerabstinens av dem så därför äter jag inte så mycket + att jag inte blir påverkad av det dagen efter när det gäller sug.
Lycka till ikväll, köp hem nått gott (frukt, grönsaksstavar eller dylikt?) till dig själv också så att du inte känner att du inte får "unna dig". Du klarar det! =)