Inlägg från: pernillaochhenrik |Visa alla inlägg
  • pernillaochhenrik

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Hejsan!
    Jag och min sambo ska med gifta oss i sommar.. Jag vill inte se ut som en michelin gubbe när jag har min stora dag..
    Jag började förra veckan. Jag vill gå ner 15kg till bröllopet. Är det orimmligt? Jag är ute och går minst en halvmil varje dag + små promenader då vi har hund. Har även börjat springa med min syster då hon inte heller vill var ''stor'' på mitt bröllop.. Självklart så vill vi gå ner i vikt för alltid med.. men har absolut bröllopet som mål.. Jag rekomenderar att träna med en annan person.. Det peppar en att ge det lilla extra!! Springa den lilla biten till även om man är trött.. 

Vill även ha lite mattips.. tack!

Lycka till tjejer och blivande brudar.. Nu gör vi detta!! 

• pernillaochhenrik

Men oj så roligt med alla peppade kvinnor här! Jag vägde mig igår på 6 dagar har jag gått ner 1 kg.. Inte jätte mycket men det är ändå på väg ner och inte upp som det varit innan. Än så länge har jag inte förändrat min kost utan bara ökat träningsdosen.. Så jag hoppas på ännu bättre resultat när kosten får sitt med!

''Eyes on the price'' Pepp pepp tjejer!! 

• pernillaochhenrik

Det är så frustrerande.. Är tok förkyld så träningen ligger på is.. Jag vill bara ut och springa och känna hur det bränner.. KÖTTA!!!!
    SÅ kom igen nu snälla förkylning.. Försvinn..

• pernillaochhenrik

Nu har jag äntligen blivit så pass frisk igen att jag kan komma igång med träningen igen.. Så igår körde jag första rundan, det blev ingen löpning. Jag tänkte att jag skulle börja lite försiktigt. Gick med syrran, men sen så hade vi så myket att prata om så det blev en mils promenad.. Innan promenaden så tänkte jag att jag kollar vikten.. Ha ju inte tränat på 1,5-2 månader.. å det har tyvärr blivit lite tröstgodis nu när man var sjuk (dumt) Så det var med fasa jag ställde mig på den där vågen.. Men  tänka sig, jag hade gått ner ett halv kilo ändå när jag var sjuk..
    Så nu är det träning som gäller igen.. ''Eyes on the price'' 

Ha en härlig dag!! 

• pernillaochhenrik

Kommit igång med joggandet igen.. Var ute idag och körde.. Känndes helt okej, men bättre ska det bli.. Har inte koll på om det har hänt något med vikten. Har nämnligen inte någon våg.. Så jag får se när jag kommer till syrran nästa gång.. 

Hur går det för er nu då brudar?? Nu jäklar kör vi! Eyes on the price..

• pernillaochhenrik

MochR: Du verkar ha en jämn och fin viktnedgång.. Grattis till det!!Skrattande

Jag har kört både löpning och raska promenixar med vovven i den gångna veckan.. Men tyvärr så slank det ner både godis och muffins när jag var barnvakt i helgen.. Illa!!

Men men.. Bara att köra hårdare nu då! Kräks

Hur går det för er andra tjejer?

Tips? Ideer? Motgångar? Glädje? Berätta!!

• pernillaochhenrik

Gott! Igår på jobbet så sa en vikarie som jag inte träffat på länge... -Pernilla, du har gått ner i vikt!

Jippie! Det gjorde min dag!!

• pernillaochhenrik

Välkommna hit! Det är bara roligar ju fler vi blir!!!

Ja, jädrans vad snygga vi kommer att vara på våran stora dag!! Kyss

• pernillaochhenrik

Var ute och sprang igår.. Någon hade hällt cement i mina ben.. Faan vad hårt det var.. Men känndes skönt att göra det.. och gutt när man kom hem igen!!
    Troll, tack för bra tips!
    MochR.. Det är nog röda veckan som spökar.. Typiskt att det skulle krocka med provningen!! 

• pernillaochhenrik

För mig går det inget vidare just nu.. Svimmat och så hoppade en axel ur led igår så det är bara blajj med allt nu.. Men det kommer väl tillbaka hoppas jag..

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil