• affemille

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Jag och min pojkvän ska gifta oss nästa sommar (2012). Under hela min uppväxt har jag alltid älskat träning och har inte haft problem med min vikt. Dock har jag under de senaste 5-7 åren helt/delvis slutat träna och min vikt har med detta kraftigt ökat. Jag har under de senaste 3 åren arbetat hårt och haft ett väldigt stressande jobb med långa dagar på kontoret vilket bidragit till dåliga matvanor samt minimal träning. I vårast gick min pappa bort alldeles för tidigt. Detta blev en väckarklocka för mig att försöka ändra livstil. Det finns andra saker som är mycket viktigare i livet än att jobba och stressa sig igenom sin tillvaro. Jag bestämde mig för att försöka ändra livstil. I måndags var sista dagen på mitt förra arbete och på måndag börjar jag mitt nya jobb! Detta har varit mitt första steg till ett mer balanserat liv! Jag vill leva efter måttot "jobba för att leva" och "inte leva för att jobba". 

I samband med detta vill jag även passa på att förändra mina matvanor. Från att äta onyttig lättilgänglig mat samt stora portioner ska jag börja äta hälsosamt och minska portionsstorleken. I samband med detta vill jag hitta tillbaka till glädjen jag kände i att träna när jag växte upp. Den positiva effekten jag hoppas kunna få från allt detta är att gå ned till min idealvikt, bli en lyckligare/gladare människa och njuta av livet!

Jag hoppas att vi i denna tråd kan peppa varandra, ge träningstips, mattips mm. 

Jag börjar min resa på måndag, 2011-08-29, hoppas några av er vill hänga på mot ett sundare och hälsosammare liv!

Nuvarande vikt: 76,5
    Målvikt: 58

• Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil
  • Jane

Jag vill också vara med!

Längd: 157
    Startvikt: 64
    Målvikt: 55

Jag är jättedålig när det kommer till träning, och jag skjuter verkligen fram det. Nu har det skjutits fram i ett år och det räcker! Nu ska jag skriva in mig på friskis imorgon och det kommer bli jympa pass minst 3 gånger i veckan. jympapassen är bäst, där får jag disciplin, man vågar ju inte pausa och stanna till framför alla i cirkeln! Tungan ute

lycka till allihoppa!

04.08.2012
  • MochR

jeni - Friskis är bäst! själv går jag mest på spinning och seropic men jympa är ruskigt kul Skrattande

• Jane
    MochR skrev 2011-10-05 19:26:50 följande:
    jeni - Friskis är bäst! själv går jag mest på spinning och seropic men jympa är ruskigt kul Skrattande
    Spinning!! det är asbra träning, men jag kan inte...fy, det går för snabbt, Glad själv tycker jag bäst om skivstång, aerobics, step och alla afrodanser och sånt kul...
    04.08.2012
  • pernillaochhenrik

Nu har jag äntligen blivit så pass frisk igen att jag kan komma igång med träningen igen.. Så igår körde jag första rundan, det blev ingen löpning. Jag tänkte att jag skulle börja lite försiktigt. Gick med syrran, men sen så hade vi så myket att prata om så det blev en mils promenad.. Innan promenaden så tänkte jag att jag kollar vikten.. Ha ju inte tränat på 1,5-2 månader.. å det har tyvärr blivit lite tröstgodis nu när man var sjuk (dumt) Så det var med fasa jag ställde mig på den där vågen.. Men  tänka sig, jag hade gått ner ett halv kilo ändå när jag var sjuk..
    Så nu är det träning som gäller igen.. ''Eyes on the price'' 

Ha en härlig dag!! 

• MochR

Denna vecka -0,5kg Glad hostar halva nätterna så det var bara att avboka träningspassen imorse och imorrn tror inte at det är så hälsosamt att spinna när man är förkyld... Synd hade behövt träna inför helgen, ska til London och antar att det blir lite onyttigheter då!

• MochR

invägning igår ons istället för måndag då vi var på semester då fast fusket hela helgen (ibland måste man få göra det också!) så hade jag gått ner 0,2kg Glad

Men synden kan ju straffa sig senare så vi får se nästa vecka hur det går! Jobbar iaf nästan konstant nu när jag kommit hem så träning får vi se om det hinns med... på fredag kanske!

Hoppas det går bra för er allaHjärta

• pernillaochhenrik

Kommit igång med joggandet igen.. Var ute idag och körde.. Känndes helt okej, men bättre ska det bli.. Har inte koll på om det har hänt något med vikten. Har nämnligen inte någon våg.. Så jag får se när jag kommer till syrran nästa gång.. 

Hur går det för er nu då brudar?? Nu jäklar kör vi! Eyes on the price..

• MochR

Ny vecka nya tag!
    Har varit förkyld och haft semester så nu var de dags med träning igen, fortfarande snuvig men va fan nu måste jag! Så det vart ett spinningpass nu på förmiddagen fick ta de lugnt men alltid något Glad

och vågen stod på -0,7kg i morse så jag är super nöjd! ligger fortfarande i fas (behöver snitta 0,5kg i veckan för att gå ner allt till bröllopet) så det känns super! 5kg borta 15 kvar men det fixar jag Tungan ute

nu kör vi tjejer!!!

• pernillaochhenrik

MochR: Du verkar ha en jämn och fin viktnedgång.. Grattis till det!!Skrattande

Jag har kört både löpning och raska promenixar med vovven i den gångna veckan.. Men tyvärr så slank det ner både godis och muffins när jag var barnvakt i helgen.. Illa!!

Men men.. Bara att köra hårdare nu då! Kräks

Hur går det för er andra tjejer?

Tips? Ideer? Motgångar? Glädje? Berätta!!

• pernillaochhenrik

Gott! Igår på jobbet så sa en vikarie som jag inte träffat på länge... -Pernilla, du har gått ner i vikt!

Jippie! Det gjorde min dag!!

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil