Inlägg från: Anonym (juli2012) |Visa alla inlägg
  • Anonym (juli2012)

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Vi gifter oss nästa sommar så nu är det dags att skärpa sig. Testade redan i våras LCHF men fick ingen desto större viktminskning. I lördags flyttade jag och gav samtidigt LCHF en ny chans, på tisdagsmorgonen fick jag en chock när vågen visade -5kg på en vecka, jag har nu samma vikt som när vi träffades för 7 år sen (eller så har det hänt nåt med vågen på resan hit. 10 kg till och jag skulle vara supernöjd och stolt över mig själv. 

LCHF hjälper mig med det som varit svårt, sötsuget. Jag har nu jourat 3 dygn och det ligger ännu lika många chokladbitar i skålen på matbordet som det gjorde när jag började. Det skulle aldrig ha hänt innan. Jourar till måndag och hoppas kunna bjuda han jag byter av med på choklad när vi byter. 

• Anonym (juli2012)

Oj läste igenom tråden och konstaterade att ni alla e sjukt duktiga, fortsätt kämpa tjejer! Och det bästa av allt tycker jag är att många har tänkt att det ska bli en livsförändring och inte bara nåt kortsiktigt, visst är det kul att vara snygg på dagen D men jag vill också leva länge med min älskling.

Det som hjälpt mig den här veckan är konstigt nog distansen till min m2b. Jag flyttade på grund av ett jobb så vi bor för tillfället inte tillsammans och jag flyttar tillbaka efter nyår. När vi bodde tillsammans blev det alltför ofta nåt gott på kvällarna så både han och jag, tar tillfället i akt och försöker nu ändra våra vanor på varsitt håll. Träningen har jag aldrig haft nåt problem med, älskar att träna och tvingar nu mig själv att hoppa över ett pass ikväll eftersom jag har en förkylning på gång. 

För mig försvinner chipssuget iaf när jag saltar maten lite extra, äter annars mycket mindre salt än genomsnittet så tror mitt chipssug ofta är kroppens signal att den behöver lite mera salt. 

Min nuvarande vikt är 75 kg och målet är 65kg till nyår. Men om det fortsätter att gå så här smärtfritt så får vi se om jag ändrar målet innan nyår.

Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil