Inlägg från: bellalicious |Visa alla inlägg
  • bellalicious

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Jag är också på :) Här har vi en till bröd junkie (och godis monster för den delen) men efter ett smått "sammanbrott" idag så har jag och älsklingen bestämt oss för att på måndag så kör vi, på måndag ska vi börja leva hälsosammare. Köra lågkolhydratisk kost, promenera och springa.

Vi fixar det här tjejer! :D

Nuvarande vikt: 74 kg

Målvikt:57 kg (helst 55 kg)

• bellalicious

God morgon allihopa!

Imorse vaknade jag och fästmannen klockan sju av att det öste ner regn men vi var båda ivriga och gav oss ut på en morgon promenad.Vi var minst sagt blöta när vi kom hem igen :)

Vi provade att göra Tofuyoghurt till frukost (jag är laktoskänslig)..det var minst sagt intressant, här kommer receptet

Tofuyoghurt med bär
    2 port

Ingredienser
    350 g silkestofu

1 msk agave-/lönnsirap
    1 msk citronsaft
    en nypa salt
    1 krm vaniljpulver alt. 1 tsk vaniljsocker
    2 dl blåbär och/eller hallon

Kanel
    Müsli, nötter

Gör så här
    Skär tofu i mindre bitar och lägg tillsammans med honung, citronsaft, vanilj och salt i en bunke/skål och mixa det med en stavmixer. Blanda därefter ner blåbär och hallon i blandningen och rör om. Lägg upp "yoghurten" i en skål och toppa med exempelvis nötter, gryn eller flingor. Pudra över lite kanel.

Det var annorlunda smak men väldigt smakligt ändå och jag rekommenderar er att testa det :)

Vi åt med ett ägg till och ett stort glas vatten.

Ha en fantastisk dag och jag blir så peppad av att läsa era berättelser och höra hur ni vill köra igång och elva hälsosammare. Ni får mig att le :)

• bellalicious
    Gazzi skrev 2011-08-28 13:14:24 följande:

Jag hänger gärna på även om jag tjuvstartade min nya livsstil förra veckanGlad
    Behöver gå ner en hel del kg till bröllopet som är i augusti 2012! Jag kommer inte köra på nån diet eller ta bort nåt helt från menyn men minska lite på sötsakerna plus komma in i regelbunden motion. Till er som tycker om bröd kan man försöka äta surdegsbröd ist det är bättre!!

Surdegs bröd är toppen bra och mumsig :) Och för att inte tala om hur enkelt det är att göra själv hemma :). Rågbröd är också nyttigt.
  • bellalicious
    Cam14 skrev 2011-08-28 15:07:24 följande:
    Och jag skall gifta mig i maj 2012!! När jag ställde mig på vågen funderade jag allvarligt på att flytta fram bröllopet ett halvår till.. hahaha

MEN nu är det bara att fokusera eller hur? Blir peppad av att läsa era inlägg och jag skall verkligen ta mig ur detta "sambomysostvin" träsk och komma i form igen, bilderna från stranden i sommras var en riktig kalldusch!

Min tanke är att köra på GI tänket, bort med ris,pasta och min akilleshäl: vitt bröd. Vad tror ni om det? Kan ännu inte börja motionera då jag precis gjort en fotoperation men tanken är att det skall bli både spinning och styrka om ett par månader.
    Det låter super bra tycker jag!Vitt bröd är farligt gott Du fixar det här, vi alla fixar det här :D
Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil