Inlägg från: Anonym (Ida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ida)

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Jag är med!!! Skrattande
    Vi gifter oss nästa sommar :) Idag väger jag 86,2 kg men SKA väga max 60 kg på bröllopsdagen.
    Jag kommer att äta enligt viktväktarna för jag tycker att det är en enkel metod att följa - ät vad du vill bara du räknar dina points. Jag älskar bröd, pasta, ris och potatis så detta vill jag inte leva utan. Jag har tidigare tagit hjälp av viktväktarna och jag har lyckats varje gång så jag kan varmt rekomendera er att prova :)
    Det kommer olika perioder i livet då man går upp i vikt av olika anledningar men viktväktarna har alltid hjälpt mig tillbaka till mitt riktiga jag och hoppas att viktväktarna hjälper mig nu också. Denna gång gör jag dock en sak annorlunda - jag har även börjat träna! Det gjorde jag inte tidigare utan räknade bara mina points och tappade vikt med hjälp av det. Nu vill jag även forma kroppen och få bättre kondition så jag tar en promenad på ca 45 min varje dag och tränar även spinning och styrka ca 2 ggr i veckan. Ska nog börja på Zumba inför hösten också.
    Jag började räkna points och träna för någon vecka sedan så jag har inte hunnit tappa så mycket men jag känner mig redan starkare i kroppen och vännerna säger att det börjar synas skillnad på mig, speciellt mitt ansikte :) det är jättekul att höra och det peppar mig att kämpa på!

NU KÖR VI TJEJER!!! Cool

• Anonym (Ida)

haha ser att jag är en riktig tungviktare bland er så vi kan ju kalla mig Heffaklumpen tillsvidare ;) hahaha!!

• Anonym (Ida)
    Anonym (sommar2012) skrev 2011-08-28 20:34:15 följande:
    Hänger på jag oxå :) Ska börja med GI imorgon efter en oerhört ohälsosam sommar... Vi gifter oss i juli nästa sommar och då jäklar ska jag vara i form! Körde på gi tidigare i vår och fick väldigt bra resultat så jag hoppas på det igen. Vet inte riktgt vad jag väger nu, tänkte ställa mig på vågen imorgon så får se då hur många kilo det handlar om. Men skulle tro att de är runt 8-9kg. Dags att bli av med mitt sockermonster en gång för alla!!

Tänkte på en grej, ska vi rapportera här i tråden hur mycket vi minskar vecka för vecka, typ måndagar, för att känna ännu mer pepp? Vad tycker ni?
    Jag tycker absolut att vi ska rapporetera hur mycket vi tappar varje vecka :) och kanske även skriva vilken slags motion man utfört. Det tänker i alla fall jag göra :)

Det var nu en vecka sedan som jag började räkna points och idag när jag vägde mig så har jag tappat 0,5 kg. Det är inte mycket men det känns ändå riktigt bra. Så idag väger jag 85,7 kg och det är kul att vara under 86-strecket, haha, alltid kul när vågen byter siffor, eller hur? :)

Idag tog jag en rask promenad på ca 45 min, svetten bara rann och det var hur skönt som helst :)
    Imorgon har jag bokat ett spinningpass och ska för första gången spinna med RIKTIGA cykelskor så det ska bli spännande att se hur det kommer kännas.
  • Anonym (Ida)

Idag var jag ute och gick med stavar i 40 minuter och ikväll har jag varit på ett spinningpass, det var det roligaste passet jag har varit på på länge, ledaren var så jäkla kul och han hade jättebra musik så jag blev riktigt peppad :)

• Anonym (Ida)

Hej! jag har tappat ännu lite till, står på 85,

• Anonym (Ida)
    Anonym (Ida) skrev 2011-08-30 11:11:54 följande:
    Hej! jag har tappat ännu lite till, står på 85,
    Oj, min dator fick spunk och skickade iväg innan jag hunnit skriva klart! Jag står nu på 85,3 kg så nästa mål är att vågen ska visa minst 84,9 :) Nu börjar det bli kul att tävla mot vågen faktiskt, när man märker att det händer något!
    Jag känner att min kondition har börjat bli mycket bättre, blir inte lika flåsig av att gå i trappor och liknande, det bränner i benen men jag kan faktiskt andas efter att jag bestigit 3 våningar, det kunde jag inte tidigare!
    Anonym (Seg) skrev 2011-08-29 23:52:36 följande:
    Jag är med. Köpte precis 3mån online abonnemang hos Viktväktarna med rabatt. Väger idag 58-59 kg o Vill gå ner minst 6 kilo till nyår. Har även tänkt att komma igång med träningen. Vi har precis förlovat oss men planerar att gifta oss sommaren 2012. Någon som provat Viktväktarna?
    Jag har kör och kör nu enligt viktväktarna, det är simpelt att följa och du kommer att tappa mellan 0,5-1,5 kg i veckan. Du har ju dock inte så mycket att gå ner så det kanske inte rör sig om att tappa 1,5 kg/vecka för dig men du kommer snabbt att märka skillad i midjemått etc :) Lycka till!! :)
  • Anonym (Ida)
    Bröllop201206 skrev 2011-08-30 21:52:23 följande:
    Gokväll! Idag har jag gått 16 000steg och cyklat 20km på motionscykeln. Till middag åt jag hemmagjord fisk-soppa jättegod med torsk,purjolök,morötter och potatis. Tänkte på idag när jag kände mig lite seg på att träna, så kom nikes slogan upp i mitt huvud Just Do It! Inget godis idag heller! Kämpa på nu alla brudar! Kramz
    Otroligt bra jobbat :) soppan lär ju jättegod!

Idag har jag avverkat 45 min promenad med stavarna :) Det känns verkligen att man tränar armarna med hjälp av stavarna, detta redskap har verkligen fallit mig i smaken. Jag rekomenderar er alla att prova :) Det sägs att man bränner 30% mer när man går med stavar dessutom, vet dock inte om det är sant men jag väljer att tro på det ;)
    Bra att ha i vinter också så man slipper halka om kring som en liten Bambi ;)
  • Anonym (Ida)
    mikita skrev 2011-08-30 22:20:45 följande:
    Nu är jag ju redan gift, men vill väldigt gärna gå ner en hel del i vikt. Precis som flera andra här ligger jag runt 73 kg nu och jag vill ner till runt 60. Men hur lång är ni? Jag är 164 cm.
    är hela 162 cm... så jag har mycket att tappa!
  • Anonym (Ida)

Igår blev det två raska promenader på drygt 30 min per gång.

Har aldrig varit en godisråtta så för mig är det inte svårt att hålla sig ifrån sötsakerna utan det är mycket svårare att hålla sig från en god sås... tycker det är svårt med maten, vet inte vad jag ska äta så jag börjar helt tappa matlusten.

• Anonym (Ida)
    Bröllop201206 skrev 2011-08-31 22:56:12 följande:
    Godkväll alla brudar! Idag har jag gått 13 000steg och cyklat 20km på träningscykeln
    När du går så många steg om dagen, är det så att du går ut på promenad eller får du motionen pga att du till exempel har ett fysiskt jobb?  Om du går ut på promenad så undrar jag hur många kilometer det blir för dig? Jag försöker verkligen finna min motivation men jag vet inte riktigt hur långt jag bör gå per dag dag för att tappa i vikt och vet inte heller hur många steg det skulle vara så det är därför jag undrar. Jag jobbar på kontor så det blir tyvärr inte mycket fysisk aktivtet för mig, försöker att höja skrivbordet och stå och jobba så mycket som möjligt men det blir ju fortfarande inte så att jag rör på mig mer än när jag går till lunchrummer eller på toa :P
  • Anonym (Ida)
    Bröllop201206 skrev 2011-09-01 17:13:43 följande:

till dig "Anonym (Ida)" Jo jag går promenader, har hund så jag måste gå ut och gå oavsett väder och vind regn eller snöstorm. Det blir en lång morgonpromenad, en promenad vid lunch sen en lång promenad vid 17:30- tiden och sen även en kvällspromenad vid 20.00-2100. i km per dag blir det väl 10-14km beroende på hur långt jag går. Mitt tips till dig är att skaffa en stegräknare (från claes ohlson eller stadium) och ha på dig den under arbetstid, så ser du hur mycket steg du går vanligt en dag, sen ser du hur mycket steg( faktiska promenader) du måste gå för att komma upp i den dagliga steg-rekomendationen 10 000-12 000steg om dagen. Mitt tips är att gå en morgonrunda när det är ljust ute innan jobbet, sen tar du en promenad under din lunch-rast och sen tar du en kvällspromenad så bör du få tillräcklig vardagsmotion. En annan investering jag gjort är att köpa mig en träningscykel(spinning-variant från stadium) kostade väl 3000-4000kr men väl använd investering, har använt min cykel nu i över 6år, och brukar passa på att cykla 20-30min framför tv-n på kvällen till favoritprogrammet eller filmen som visas då. Jag blir helt genomsvettig efter ett cykelpass på 20km=30min, försöker cykla det 3ggr i veckan, ibland blir det t.om. 4-5dagar i veckan beroende på dagsform och ork. om jag inte hade hund å måste gå långpromenader ändå, skulle jag investerat i ett sådant löp-promenad-band och ställa i vardagsrummet och promenera kvällspromenaden framför tv-n under regniga mörka höst-vinterkvällar.

Mitt problem ligger inte i att jag inte tränar och är aktiv, mitt problem är att jag älskar choklad och smågodis och skulle kunna äta det varje dag, ibland blir det så oxå, därför skriver jag ut att det inte blivit något godis denna dag heller! duktiga mig, oftast brukar jag kunna hålla mig borta från godis mån,tis,ons men på torsdag köpa godis och sen käka resten av helgen, men nu e mitt mål att jag bara ska få äta godis på fredagar och i mycket mindre mängd. kramz till er alla duktiga kämpare! Just DO IT!

Tack för ett otroligt bra svar :) gubben ska ta hem stegräknare från jobbet till mig nästa vecka så då blir det nog lite roligare att gå ut på mina promenader. Denna vecka har jag kört två promenader om dagen och ett spinningpass. På lördag blir det spinning igen. Börjar få ganska ont i ryggen av alla promenader så jag kanske måste börja träna på gym snart, men det känns inte helt lätt. Tycker inte om den där känslan av att "bli ut tittad"... när jag tappat 5 kg till så kan jag nog tänka mig att visa mig på gymmet. Tills jag når mitt delmål så fortsätter jag med spinning, promenader och små portioner :)
Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil