Inlägg från: Imke1977 |Visa alla inlägg
  • Imke1977

Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil

Får man vara med här? Jag är ny på bröllopstorget och såg den här tråden
    Vi gifter oss 2/6 2012 och jag har kämpat med min vikt sedan januari i år. Har fått två barn tätt med bara 16 månaders mellanrum. Och yngsta dottern är snart 1 år. Jag har lyckats gå ner 8 kg men nu sitter det 7 kg kvar. Och det sitter BENHÅRT fast. Jag har varit duktig och sprungit 4 km varannan dag och promenerat varannan sedan april i år. Men nu är det mörkt varje kväll efter vi lagt barnen. Känns inte bra att springa i skogen då :-/

Jag måste hitta andra träningsformer. Och maten... ja hur gör man. Tyvärr hör jag till en sån där grupp som nästan behöver svälta sig själv för att gå ner 1 kg :-/

Längd: 176 cm
    Startvikt: 82 kg
    Mål: 75 kg

• Imke1977
    Anonym (Ankan) skrev 2011-09-30 09:54:26 följande:
    Spontant tänker jag att har du kört på den träningen sedan april så är det nog dags att variera lite. Spring 6 km istället, spring lite snabbare, kör intervaller osv. 
    När man inte kan dra ut och springa, eller gå och gymma, så kan man faktiskt träna hemma också! Jag drar igång musik jag gillar på spotify och dansar loss i 10 min så jag blir varm (tänk flash dance, haha... springa på stället och sånt), sen gör jag styrkeövningar; armhänvningar, situps, rygglyft, olika ben-övningar, sånt man gör på ett vanligt friskispass, händerna-i-tårna-och-sen-över-huvudet-hopp och så. Lätt får man ihop ett 30 min pass och blir riktigt svettig.
    Jo jag har såklart varietat löpningen lite. jag sprang 6 km ibland oxå. Och ibland bara 3 och gjorde styrke sen hemma. Men det är som du säger, dags att variera sig lite mer. Bra tips om Flash dance som uppvärmning där. hihi
  • Imke1977

KOnstigt nog funkar det att börja jobba för mig! Jag har ju varit mammaledig läääänge. Nu när jag börjat jobba har jag droppat 1 kg på en gång :-/ Knepigt.... Kanske för att det inte finns tillgång till snacks på samma sätt

• Imke1977

Det var ett tag sedan jag var härinne. Det går jättebra för alla märker jag

Själv har jag väl lyckats gå ner 3 kg iallafall sedan sist jag var härinne. Tränar boxning 2 ggr i veckan, zumba och volleyboll. Försöker äta ca 1500 kalorier om dagen.Vi får väl se om det räcker till. Har precis 4 månader på mig from idag att gå ner 5 kg.

• Imke1977
    Bröllop201206 skrev 2012-04-02 23:37:52 följande:
    Halloj alla! Ja det var ett tag sedan tråden var igång. Med mig så har det gått sådär, vi fick veta för några veckor sedan att en nära i familjen fått cancer, så då tappa jag liksom all lust att bry mig om bröllopet överhuvudtaget, kändes liksom inte viktigt längre att gå ner i vikt etc. Vi vet fortfarande inte hur länge h*nfår leva så det har varit jobbigt, men h*n ska börja med cellgifter snart, och vill absolut att vi ska gifta oss det datum vi planerat. Så nu får man återgå till bröllopsplanerna ändå, jag har ju köpt en klänning, så det vore ju bra att den passar oxå, så man inte tröstäter sig upp i vikt. Iaf jag har återgått till min träning igen sen förra veckan och cyklar 22km/3-4ggr veckan. Idag har jag cyklat 22km å gått 11000steg. Har även lovat mig själv att hålla mig borta från tröstätandet nu, det hjälper ju tyvärr inte mot oro/sorg ändå. Hoppas ni får ny energi att börja träna/äta bra igen! Vi får helt enkelt ta nya tag! Kämpa på nu tjejer! Snart blir vi fruar;) godnattkramz
    Åhh tjejen. Känner med dig. Fick för några veckor sedan veta att min pappa är döende i en blodsjukdom. Har bara några månader kvar att leva. Och vi gifter oss om två månader. Vet precis den där känslan av att inget känns viktigt längre......  Och man tappar fotfästet över allt.
    Massa kramar till dig!
  • Imke1977
    MochR skrev 2012-04-04 08:38:49 följande:
    massor av kramar till dig med! hoppas verkligen han mår så br som möjligt och kommer vara med på er stora dag!
    Tyvärr gick han bort den 4 april.....  Så nu ligger viktnedgången totalt på is. Fast man kan ju inte säga att man äter så mycket när man sörjer....
    Men att planera ett bröllop till 2 juni nu känns inte heller som det viktigaste i världen.....
Svar på tråden Bröllop sommar 2012 - Viktnedgång genom förändring av livsstil